אירוח קיץ של נציגי הערים התאומות

לצד אירוח של מאות אלפי נופשים מהארץ ומהעולם, ארחה העיר אילת בקיץ האחרון שתי משלחות מהערים התאומות לאילת – אנטיב שבצרפת ושופרון שבהונגריה. נציגי המשלחות היו אורחי הכבוד בפסטיבל הג'אז, סיירו בעיר ונפגשו לפגישות עבודה עם הנהלת העיר ותאגיד התיירות העירוני.

במסגרת הביקור, שנעשה בהמלצת ועדת ערים תאומות ובאישור מועצת העיר, סיירו חברי המשלחת בראשות ראש עיריית שופרון וסגן ראש עיריית אנטיב, ברחבי העיר בליווי חברי ועדת ערים תאומות, בני גמליאלי, אילן איסטרהאזי ושמוליק תגר וכן השתתפו באופן פעיל בכל אירועי פסטיבל הג'אז. בסיום הביקור התקיים מפגש מרגש של כל המשתתפים בארוחת ערב עם ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי. לצד הברכות ההדדיות ברך ראש העירייה על חיזוק הקשרים התיירותיים בין אנטיב לאילת ובעיקר על שיתוף הפעולה בפסטיבלי הג'אז, ועל הצעדים החדשים לכינון משלחות נוער עם שופרון.

במהלך הביקור התקיימה ישיבת עבודה בין שני ראשי העיר של אילת ושופרון. בפתח הישיבה אמר ראש עיריית שופרון, כי העיר אילת התפתחה מאוד מביקורו האחרון לפני מספר שנים, וכי ביקור זה פתח בפני חברי משלחתו רעיונות ויעדים חדשים לעבודה המשותפת בין הערים. ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי הציע על רקע ההצלחה של חילופי משלחות עם הערים התאומות בדגש על נוער, צעירים, ספורט ומורים, להשתמש בטיסות ה low cost לאילת וממנה להבאת משלחות משופרון ישירות לאילת. ראש עיריית שופרון, ציין כי בהחלט יש לכך מקום בתחומי תזמורות המוסיקה ולהקות ריקודי העם של שופרון, מקהלות, ריקודי בלט, קבוצות כדורסל נשים, וקבוצות כדורגל. סוכם, כי לאחר בדיקת ראש העירייה והעברת הנתונים לאילת, תוזמן משלחת מאילת לשופרון (בשנת 2018) להכנת תכניות העבודה הסופיות לביצוע נושא המשלחות בין הערים.

ישיבה מקצועית נוספת שהתקיימה עם המשלחת מהונגריה עסקה בבריאות ובמעמד האישה. בישיבה השתתפו שלוש נשים חברות מועצת עיריית שופרון ושתי חברות מועצת העיר אילת – עו"ד סימה נמיר המשמשת כסגנית יו"ר החברה הכלכלית, יו"ר ועדת בריאות ומ"מ יו"ר ועדת רווחה ועו"ד יעל דראבי המשמשת כיו"ר הוועדה להנצחת אישים ושמות לרחובות וכיו"ר הוועדה לקידום מעמד הילד ונוער ומרכז צעירים. בישיבה השתתף גם קונסול הונגריה באילת רון רמתי.

גם עם המשלחת מאנטיב התקיימו מספר פגישות עבודה בנושאי פסטיבל הג'אז ושיתוף הפעולה עם אילת וכן ישיבת סיכום במשרדו של סגן ומ"מ ראש עיריית אילת – אלי לנקרי המשמש כיו"ר תאגיד התיירות העירוני,  בהשתתפות יוסי חן – מנכ"ל התאגיד וליאת אגסי – מנהלת השיווק של התאגיד, אילן איסטרהאזי ושמוליק תגר. בישיבה סוכמו עקרונות העבודה ושיתוף הפעולה בין שני פסטיבלי הג'אז של אילת ואנטיב לשנת 2018, בעיקר בנושאי השיווק, התפעול, פרסום באינטרנט, והרעיונות החדשים לחיזוק הקשר כמו תערוכות אמנות וציור משותפות בין הפסטיבלים, החלפת תזמורות ג'אז צעירות ואפילו כתיבת מוסיקה ג'אז מקורית בשיתוף מלחינים משתי הערים. עוד סוכם כי לקראת שנת צרפת-ישראל 2018 יקודם קיום יום צרפת בפסטיבל באילת ויום ישראל באנטיב וכן שבוע צרפת באילת.

תגובות

להשאיר תגובה