המעלית עצרה באמצע הדרך והתיירת נפצעה קשה

בית משפט השלום ברמלה פסק  65,000  ₪ לנופשת שנפצעה במלון אסטרל. "לא יכולתי להתקלח בכוחות עצמי, לא יכולתי להתלבש, לא יכולתי לנעול נעליים, לא יכולתי לבשל אוכל ולא יכולתי לנקות את הבית".

בשנת 2011 תושבת מרכז הארץ הגיעה לביקור עם אחותה באילת. השתיים שהו במלון אסטרל. הנופש הפך לסיוט בבוקר אחד כאשר השתיים ירדו במעלית לעבר קומת הכניסה.

המעלית נעצרה מתחת לסף המסילה, באופן שיצר הפרש גבהים של כ- 8 ס"מ בין מפלס הקומה לבין מפלס המעלית, הנופשת (כיום בת 73) נתקלה במדרגה שנוצרה ומעדה. לאחר מכן הנופשתפנתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים "יוספטל". בהמשך הייתה התובעת במעקב אורתופדי, בצעה בדיקות אולטרסאונד ו-MRI וטופלה בפיזיותרפיה.  כתוצאה מכך הנופשת סבלה מנקע בברך שמאל, קרע במיניסקוס הפנימי וכן פגיעה במוטוריקה".

לטענת הנופשת "הרגל נתפסה בתוך המעלית… אני רציתי לרדת, אחותי הייתה לידי, הרגל שלי, המעלית הייתה גבוהה כמו מדרגה ונתפסה לי הרגל. ונזרקתי… הרגל הרגשתי אותה נתפסה במעלית.

אחותה של הנופשת,  רוזה עזרה, אשר הייתה עדה לאירוע טענה כי: "ראיתי שנפלה, ראינו את הגובה, היינו בתוך המעלית… ראיתי את המדרגה באותו רגע שנפלה, הייתי בתוך המעלית. עזרתי לה לקום וקראתי לפועל שהיה שם" .

רוני אזרזר, אשר שימש כמנהל האחזקה במלון, ציין בתצהיר מול בית המשפט כי:" זו מעלית יחידה שמשרתת גם את הצוות וגם את האורחים. מבחינתי כמנהל אחזקה, לתחזק או לתת שירות למעלית הזו, זה היה סיוט, בזמן שאני עבדתי שם, המעלית נתקעה עם אנשים מאות פעמים, אני חילצתי אנשים, העובדים שלי חילצו אנשים, הקב"טים חילצו אנשים…"

עם זאת, מריאן פוליפודי, נציג חברת המעליות PRD (חברה המבצעת בדיקות בטיחות של תקינות מנגנוני המעלית אחת לחצי שנה) מסר כי  " החברה מבצעת בדיקות בטיחות תקופתיות למעליות אחת לחצי שנה, בהתאם לפקודת הבטיחות בעבודה (נוסח חדש), תש"ל-1970. מר פוליפודי הצהיר כי הוא עצמו בדק את המעלית ביום 14.3.11 (כחמשה חודשים לפני התאונה) וביום 26.9.11 (כחודש וחצי לאחר התאונה)".

מחברת המעליות שינדלר (נחושתן) נמסר: "היות וביום האירוע דווח אודות הפסקות חשמל  כעולה מדו"ח בדיקת הטכנאי, הרי שברור כי הפסקת חשמל תגרום לעצירת המעלית ומשכך ברור כי שינדלר אינה האחראית לקרות האירוע הנטען והמוכחש.אם הייתה תקלה במעלית, היה אמור המלון להשבית את המעלית ולהמתין להגעת טכנאי".

פיצוי מוגדל, ושכר טרחה

התובעת מסרה בתצהיר שהגישה לבית המשפט כי בחודשים לאחר התאונה: "לא יכולתי להתקלח בכוחות עצמי, לא יכולתי להתלבש, לא יכולתי לנעול נעליים, לא יכולתי לבשל אוכל ולא יכולתי לנקות את הבית. הילדים שלי עוזרים, כלתי באה, מדי פעם אני תופסת מישהי שתעזור לי".

על כן הודיעה בית המשפט כי בית המלון ישלם לתובעת פיצוי בסך של 65,450 ₪, בצירוף שכר טרחת עורך-דין בשיעור כולל של 23.4% ובצירוף הוצאות משפט שהוציאה התובעת. כמו כן מחצית מהסכום הוטל על חברת שינדלר.

תגובות

להשאיר תגובה