העיר אילת, שמפרצה הוכתר מבין היפים בעולם, תארח בשנת 2021 את הכנס היוקרתי של ארגון "המפרצים היפים בעולם" אליו משתייכים 47 מפרצים מ – 27 מדינות מכל העולם. ההחלטה התקבלה בכנס השנתי, שהתקיים בעיר טויאמה שביפן בו ייצג את העיר אילת, ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי.

 כזכור לפני כשנתיים בהובלה של סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי, זכתה העיר אילת להצטרף לארגון היוקרתי של המפרצים היפים בעולם והנה הנציגות הראשונה של מדינת ישראל בארגון. בכך זוכה מפרץ אילת להכרה בינלאומית ומחזק את מעמדו כיעד בינלאומי מבין היפים בעולם. חיזוק בינלאומי נוסף יהיה כאמור עם אירוח נציגויות כל המפרצים היפים בעולם, בעיר אילת בשנת 2021. החלטה זו התקבלה בכנס האחרון אולם מקורה בביקור שערכה הנהלת הארגון באילת במרץ האחרון. במהלך הכינוס נפגשו חברי הנהלת הארגון עם ראש העירייה, סגנו וממלא מקומו וגורמים רשמיים נוספים. במהלך ביקורם באילת סיירו בעיר, במפרץ ובאתרי התיירות ושבו עם רשמים חיוביים מאוד. באותו מעמד, הציע אלי לנקרי לארח את הכנס השנתי של הארגון באילת בשנים הקרובות ואף נכתב מכתב רשמי בנושא. במהלך הכנס בטויאמה עלו לדיון ההצעות לאירוח הכנסים ב 3 השנים הקרובות, שם הוכרע פה אחד שהכנס לשנת 2021 יתקיים באילת.

 בכנס שהתקיים כאמור בשבוע שעבר (15-20.10.19) ביפן השתתפה משלחת מהעיר אילת, שכללה את ראש             העירייה – מאיר יצחק הלוי, אנה ליסון – מתאמת הקשרים הבינלאומיים בעירייה ונציגי תאגיד המים של אילת "עין נטפים", אינג' חן סלטי – מנכ"לית התאגיד ועו"ד גבריאל אביטל – יו"ר דירקטוריון התאגיד, שהציגו את הפעילות של התאגיד בתחומי המים והביוב כחלק משמירה על המפרץ. הכנס עסק בעיקר בתחומי התיירות והאקולוגיה של הים, ובסיומו החליטה כאמור האסיפה הכללית, שבשנת 2021 ייערך הכנס השנתי בעיר אילת. במעמד האישור הודיע ראש העירייה, שכנס אילת יתמקד בתחומי תיירות אקולוגית, שמירה וחקר על האקולוגיה של הים, המים כמשאב בעל חשיבות אסטרטגית, וניסיון לגייס את השכנות שלנו (מצרים, ירדן וסעודיה) לארגון.

תגובות

להשאיר תגובה