לראשונה ארחה העיר אילת את אליפות ישראל בסאפ

ם החותרים האילתים שהשתתפו בתחרות זכו במדליות, ביניהם: 3 ק"מ נשים – רחלי יעקובי (ראשונה), סימה קורן (שניה) ויפית עדי (שלישית), גברים – גיל סתם (ראשון) ושרון פחימה (שני). באופן ריס – ליאור בני (ראשון) ורומן חבנר (שני). 1 ק"מ נשים – רוני מינץ, לאנה מרטינובה, יעל טל, הילית טל ואיילה זילברמן כהן, גברים – ליאב כהן וחזי כהן. על רקע ההצלחה המסחררת הציבו המארגנים יעד לשנת 2018 לשחזר את האירוע והפעם כתחרות בינלאומית.
צבי רוגר – חובב שייט מושבע הטיב לספר על האליפות: "ספורט החתירה בסאפ הוא ספורט חדש יחסית אם נתעלם לרגע מאימו של הסאפ, הגברת הקשישה החסקה (שעדיין בשירות המצילים בחופי הים, המתקשים להיפרד ממנה). החתירה בסאפ דורשת כושר גופני עילאי, נחישות, התמדה, ימאות טובה ורעב לנצח. קשה לתאר את משפחת הסאפיסטים. יש בה מכל המינים, הגילאים, העיסוקים, המבנה הגופני והאופי, באמת יש מהכל. מאחדת את כולם האהבה לספורט הסאפ ולים. קבוצת החותרים שהשתתפה בסוף השבוע האחרון באילת יצרה אווירה נפלאה שהשתלבה נהדר עם ה"אילתים אוהבים לארח" ואפילו יישרה קו עם התקנות התחרותיות. הכל זרם ובהתלהבות גדולה ופרגון הדדי אין קץ. האמת, הופתענו לגלות את החברות שבין הסאפיסטים, הנכונות לסייע לחותר במצוקה גם על חשבון ההישגיות שבתחרות, אחרי הכל זהו שיוט – מרוץ המסתיים על הפודיום. כשרחלי יעקובי מעדה והחליקה למים, המתחרה שלה רוני מינץ לא היססה לעצור ולסייע – מדהים!".
האירוע החל ביום חמישי (22.6) כאשר הסאפיסטים יצאו לחתירה לילית, קצרה ומהנה שהסתיימה בארוחת ערב משותפת, "ארוחת פסטה" כמו לפני ריצת מרתון. יום השיוטים העיקרי התקיים ביום שישי (23.6) ונערכו בו תחרויות ל- 1 ק"מ, 3 ק"מ, ו – 5 ק"מ – אליפות ישראל. האירוע המסכם בשבת היה "שיוט עם הרוח", 10 ק"מ ברוח העזה, שיצרה גלים גבוהים, שהיוו אתגר רציני לסאפיסטים שלא נרתעו. את המקצה המקצועני ניצח איציק חורש. ושירה ברודצקי (שהייתה הבת היחידה במקצה).
את האליפות ניהל מי שהפך את הסאפ לטרנד אילתי סוחף – שחר אדרעי (שגי), בהפקה של הדר בן דרור ובחסות עיריית אילת – אגף הספורט בשיתוף איגוד הגלישה הישראלי, תאגיד התיירות, צעירי אילת והעמותה לחינוך ימי.
כל התוצאות והתמונות מועלות באתר האירוע: . www.eilatsuptour.co.il

תגובות

להשאיר תגובה