מכינים את החיילים המשתחררים לאזרחות

160 חיילים וחיילות בני אילת השתתפו במחזור החורף של סדנאות הכנה לקראת שחרור מצה"ל, שהתקיים בשבוע שעבר בקמפוס אוניברסיטת בן גוריון באילת. במסגרת הסדנא הצטיידו החיילים ב"ארגז כלים" מגוון וחשוב, שיאפשר להם "נחיתה רכה" באזרחות.

 במהלך חמישה ימים מרתקים וגדושים בפעילות, קיבלו החיילים והחיילות העתידים להשתחרר במהלך חצי השנה הקרובה, מנה מרוכזת של מידע לקראת החיים באזרחות. בסדנא ניתן דגש למספר נושאים עיקריים המעסיקים את הצעירים בכלל ואת החיילים המשוחררים בפרט. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, פתח את הסדנא, ברך את החיילים, את חלקם הוא מלווה עוד מהיותם בגן הילדים,  וסקר את תהליכי הפיתוח שהעיר נמצאת בעיצומם, שמשפיעים וישפיעו על עתידם האישי. 

 החיילים קיבלו סקירה מקיפה של זכויות חיילים משוחררים מאת נציג משרד הביטחון, ולראשונה בסדנא, הוקם דוכן הסברה של מס הכנסה באילת, ונציגי המשרד הנגישו לחיילים את המידע החשוב על זכויותיהם ואת הדרכים לממש ולמצות את הזכויות. כלל החיילים עברו במהלך שבוע הסדנא תהליך של פיתוח אישי, ועסקו בקבלת החלטות, הצבת מטרות ויעדים אישיים. בתחום התעסוקה והקריירה דנו החיילים בשיקולים בבחירת מקצוע, כתיבת קורות חיים, הכנה לראיון לעבודה ולמרכז הערכה, קריאת תלוש משכורת, הרצאה חשובה בנושא זכויות עובדים באילת עם היועץ הכלכלי חנן עמוס ועוד. החיילים נחשפו למגוון אפשרויות התעסוקה באילת ביריד מעסיקים שהתקיים במהלך הסדנא. חיילים וחיילות שהתעניינו ביזמות טכנולוגית או עסקית, נפגשו לשיחה עם מנהל האב אילת ועם נציגת מעו"ף באילת. חיילים שמתעניינים בלימודי מקצוע, השתתפו בפאנל ויריד שבו הציגו כל מוסדות ההכשרה המקצועית באילת את תחומי הלימוד ומגוון המקצועות ואפשרויות המימון והתעסוקה. בתחוםההשכלה הגבוהה והלימודים נחשפו החיילים לעולם האקדמי ושמעו על מכינות קדם אקדמיות, פסיכומטרי, השלמת בגרויות, מלגות, מסלולי לימוד אקדמיים מגוונים באילת, ואפילו זכו לשמוע הרצאה אקדמית לדוגמא מאת המרצה ד"ר מריוס כהן. עוד בנושא האקדמי, מספר סטודנטים הוזמנו לפאנל סטודנטים מיוחד שבו הציגו בפני החיילים את התהליך שהם עברו ועל השיקולים שלהם בבחירת מסלול לימודים, איך משלבים לימודים ועבודה, מה היתרונות בלהיות סטודנט באילת ועוד.

תגובות

להשאיר תגובה