כחודש וחצי לפני סגירתו המתוכננת של שדה התעופה דב, נרתמים עוד ועוד גורמים למאבק נגד הסגירה. השבוע פנו גם תושבי שכונת למד בשם תושבי שכונות צפון תל אביב המתחברים בימים אלה לטובת שדה דב, לחברי הכנסת וקראו להם לעשות  כל שביכולתכם על מנת למנוע את סגירת שדה דב ולבחון מחדש את הבנייה המוצעת על השטח הפתוח החופי/המערבי היחיד שנותר בתל אביב. גם גורמי התיירות פנו בקריאה דחופה לשר התיירות “זו שעת חירום. אנו מצפים ממך לקום ולעשות מעשה”. ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי שמוביל את המאבק בשנים האחרונות, לא מש ממסדרונות הכנסת וממשיך כדבריו, במאבק העיקש והצודק למניעת הטירוף שבריצת האמוק של הממשלה לסגירת שדה דב והפקרת העיר אילת, תושביה וכלכלתה. “אני מפציר בקברניטי המדינה שזכו כעת למנדט מחודש גם מתושבי עירי, לעשות את המעשה הנכון, למען כלל תושבי מדינת ישראל” אמר ראש העירייה.

“באם חלילה, תתממש הכוונה לסגור את שדה דב, זו תהיה מכת מוות לתיירות באילת. סגירת השדה,פגע באבחה אחת באחד המוקדים התיירותיים של מדינת ישראל ותיזכר היסטורית כמחדל שספק אם ניתן יהיה לתקנו בעתיד” כתבו המלונאים לשר והוסיפו: “אנו מבקשים ממך התערבות מידית מתוקף אחריותך. אנו עושים זאת מאחר וכבר כעת עם פתיחת שדה “רמון”, אנו חשים על בשרינו את הירידה המשמעותית בכמות הטיסות מנתב”ג לרמון בשיעור של23% ובנוסף ירידה של 24% בטיסות מחיפה לרמון. על פי התחזיות שלנו, המכה צפויה להיות קשה וכואבת הרבה יותר בחודשים יולי ואוגוסט, באם ייסגר חלילה, שדה דב ב – 1.7.19. הכתובת הינה על הקיר: ממשלת ישראל מקריבה בעבור יזמות נדל”נית את העיר אילת ואת תושביה ופרנסתם ופוגעת פגיעה קשה וחמורה בענפי התיירות (מלונות, קווי תעופה, אטרקציות) ועושה זאת בחוסר אחריות והעדר חלופה ראויה, ובניגוד מוחלט להגיון”. עוד ציינו המלונאים במכתב, כי לעומת הירידה הדרמטית במספר הטיסות לאילת מנתב”ג ומחיפה, לא נרשמה כל ירידה בשיעור הטיסות משדה דב לאילת, מאז נפתח שדה “רמון”, עובדה המלמדת על מרכזיותו של השדה לענף התיירות בעיר ולפרנסת תושביה.

 

תגובות

להשאיר תגובה