מפעל בוטיק לתיקים איכותיים – הילי ומיקה פרסונל

בשנת 2016, זה בהחלט מחזה מלבב, מרשים ומרתק לבקר במפעל המייצר תיקי איכות ללא העזרות  במחשב או טכנולוגיה כלשהי, אלא רק בידיים מבינות, ניסיון רב שנים ויצירתיות המושתת על המוח האנושי ולא על שבבי מחשב. ולחשוב שכל זה הוא על טהרת תוצרת כחול לבן זה רק עוד נקודת בונוס. סטייל איכותי שאי אפשר להפסיק להתלהב ממנו

"פעם" מסבירה לי מיקה סגל, אחת ממעצבות המוצר במפעל מותגי התיקים 'הילי ומיקה פרסונאל' בחיפה "ענף יצרני העורות והמוצרים הנלווים אליו פרח בארץ והייתה תעשייה שוקקת חיים שפעלה בעיקר בפתח תקווה כך עד סוף שנות ה 90. ואילו היום הענף כמעט ונכחד ורק בודדים נשארו". זה קרה עוד בימים שתעשייה מקומית שלא מבוססת על רשתות וירטואליות הייתה מקור לגאווה ולא נתנו ל'כוחות השוק' לקבוע לנו מה עדיף. היום רוב הסחורה מיובאת מחו"ל "זה לא רק תוצר של תהליכים כלכליים" מסבירה לי סגל "יש גם עניין חברתי כיוון שזהו מקצוע שנלמד מאב לבן וכיום אף אחד לא לומד זאת".

ככה עושים תיקים. הילי ומיקה פרסונאל
ככה עושים תיקים. הילי ומיקה פרסונאל

הילי אלדד המעצבת השנייה שאחראית גם על הנושא העסקי במותג התיקים 'הילי ומיקה פרסונאל' שהולך וצובר לקוחות התחיל כעסק קטן לפני חמש שנים במרכז הכרמל "זו הייתה חנות קטנה וצנועה שאנחנו היינו לוקחים את התיקים ומציעים אותם לחנויות". בשלב מסוים הוצע מודל עסקי שונה, הגיעו השקעות מבחוץ וזה היה הזמן להרחיב את העסק: "רכשנו שטח קטן באזור התעשייה במפרץ חיפה" נזכרת אלדד "וככל שגדל מחזור המכירות והביקוש עלה הרחבנו את המקום עד שכיום מדובר במפעל בסדר גדול בינוני שכולל חמישה תופרים ומלאי גדול של סחורה". מוסיפה לדבריה סגל  :"זוהי סחורה שקשה למצוא במקומות אחרים כיוון שאנו רוכשים אותה מבתי האופנה המובילים באיטליה כך שניתן להבחין זאת הן באיכות העורות והן במגוון הצבעים המגוונים". ואכן כשאני מסייר במפעל אני נחשף לכמות בלתי נתפסת של עורות וצבעים "שלחלקם אפילו קשה למצוא שם" כפי שאומרת סגל כשהיא מתכוונת לכל גווני הביניים שיש בין צבעי היסוד המוכרים.

במפעל אני נחשף לתהליכי העבודה: ממצב חומר הגלם – עורות שעברו עיבוד ועד לקבלת תיק מעוצב שיהפוך לחברה הטוב של האישה. תחילה נבחר את הצבע כמובן בהתאם לסוג העונה כך שבעונות קרות הצבעים המתאימים יהיו צבעי אדמה ואש ובעונות החום צבעים יותר עליזים כמו אדום וכתום. לאחר שבחרנו את העור איתו אנו נרצה לעבוד (בדרך כלל משלבים כמה צבעים בתיק) מגיע הגזרן שמכין את הגזרה בעזרת קרטון מידול לאחר מכן חלקי הבד הגזורים יעברו תהליך הדבקה בעבודת יד שלאחריו יישלח אל מכונת התפירה שם יעבור מספר תהליכים וכשאלו ייסתיימו יחזור התיק שוב אל שולחן ההדבקה להוספת עוד חלקים וכשאלו יושלמו התיק יישלח שוב אל מכונת התפירה לגימור סופי של חיבור התיק וחלקיו השונים וכשזה מסתיים התיק עובר אחר כבוד אל שולחן הפיניש שם יעבור תהליכי סיום כמו גזירת חוטים, ניקוי והלבשות סופיות – מדביקים את הרוכסנים והכפתורים (במידה ויש) ולבסוף קושרים את תווית המוצר מכניסים נייר ועוטפים למשלוח

כיום לאחר חמש שנות עבודה מאומצת המפעל עומד על רגליו ועשרה המטרים של תחילת העבודה הפכו למפעל של מאות מטרים שמוכר למעלה מ 15000 תיקים בשנה ב  120 חנויות מקרית שמונה ועד ים המלח. בביצה המקומית נצפו מסתובבות להנאתם עם התיק – סוכנת הדוגמניות בטי רוקאוי, מיכל צפיר והשחקנית סמדר קליצ'ינסקי "לאחרונה חתמנו על הסכם מכירה עם חנויות בבוורלי הילס" מספרת אלדד ונותנת לי להבין שהיד עוד נטויה "אנחנו מעוניינים להתרחב לפעילות בחו"ל" מפרטת את תוכניותיה ומוסיפה בתגובה לשאלה שלי "אנחנו לא נרתעים מתחרות ואנחנו מאמינים שיש מקום לכל אחד ושתחרות זה דבר בריא".

"השנה הזאת מאופיינת בצבעים בהירים יותר, בעלי שכבות איתם אנו מטווים טקסטורות וממדים לבדים שונים״ את זה אמרה חזאית הטרנדים ונביאת האופנה לי אדלקורט כשביקרה בארץ לפני מספר חודשים, אדלקודט מספרת כי הטרנדי הבאים ישלבו שימוש בשלל מלאכות וטכניקות מסורתיות מעולם הטקסטיל והאופנה המאפשרים את התפתחותן של צורות חדשות (באמצעות הטכנולוגיה המודרנית)  של עיבוד בדים באמצעות שזירה, תפירה ואריגה" זה בדיוק מה שקורה במפעל המעצבות הילי ומיקה שכבר שוקדות במרץ על הקולקציה החדשה לסתיו – חורף 2015 – 2016 : "אנחנו נעצב תיקים וארנקים אופנתיים שיכולים ללוות אותך בכל שעות היממה, מאובזרים בחלוקה חכמה וארגונומיים לנשיאה" מספרת סגל וחושפת כי בין הפריטים ניתן למצוא גם תיקי ערב מנוחשים, תיקי קרוקו בצבעוניות עזה של שחור, אדום, כחול כמו גם תיקים במראה סל קניות במראה שיקי, נוחים לנשיאה שמתכתבים עם השתנות העונות להשלמת המראה ולעוד כמה נקודות סטייל  – מבחר ארנקי עור, מבריקים או מאט בגדלים משתנים ובצבעוניות מגוונת במיוחד.

תגובות

להשאיר תגובה