עוד פרס לעיר: אות קהילה מתנדבת

אילת זכתה באות "הקהילה המתנדבת" בזכות למעלה מ – 3,000 תושבים המתנדבים בכ – 60 ארגוני התנדבות. היא קיבלה את הפרס בטקס מרגש בכנסת בהשתתפות שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים חה"כ חיים כץ.

ראש העירייה מקבל את אות קהילה מתנדבת

מתוך עשרות ערים ורשויות מקומיות בישראל שהגישו את מועמדותן לאות "קהילה מתנדבת", קבעה ועדה בראשות השופטת בדימוס – דליה דורנר, כי הערים אילת, קריית אונו ומעלה אדומים הן הזוכות באות "קהילה מתנדבת". בטקס נכחו גם יו"ר הכנסת- חה"כ יולי אדלשטיין, ועשרות מתנדבים מאילת שהתלוו לראש העירייה – מאיר יצחק הלוי לקבלת האות. "קבלת אות קהילה מתנדבת היא דרך ראויה להוקיר, להעריך ולהודות למאות המתנדבים על עשייה למען הקהילה. בזכות כך ובזכות קהילה חמה ותומכת, בולט חוסנה הקהילתי של העיר אילת" דברי ראש העירייה.

אות הקהילה המתנדבת הוענק לעיר אילת על היותה עיר יוזמת ומשתפת, שלקחה את מאפייניה המאתגרים כמנוף להתנדבות ולשיתוף תושבים, מוסדות ועמותות סביב מטרות משותפות ועל המגוון הרחב והעשיר של תכניות התנדבות. לקבלת האות היוקרתי, יצאה מאילת לכנסת ישראל, משלחת מתנדבים בהובלת             האגף לשירותים חברתיים, בראשה ראש מינהל שח"ק – ד"ר דרורי גניאל ומנהלת האגף לשירותים      חברתיים – פרידה בן לולו, צוות האגף ונציגי ארגוני ההתנדבות בעיר ביניהם: נציגי יד שרה, מרכז סיוע לנפגעי תקיפה מינית, חנות יד שנייה, אנוש, שין שינים, נוער לנוער, יד רוז'ה, משמרות הזהב, מתנדבות אלימות במשפחה-ויצו, שי"ל,  המועצה לישראל יפה,  משמר אזרחי, גננים בקהילה וסבא –גן.

כאמור, באילת פועלים למעלה מ – 60 מסגרות התנדבותיות, בהן לוקחים חלק מעל ל- 3,000 מתושבי העיר, בכל הגילאים. במפעל ההתנדבות המנוהל על ידי מחלקת ההתנדבות באגף לשירותים חברתיים בעירייה, בניהולה של אמירה אדרי, שותפים תלמידים, חיילים מבסיסי האזור, סטודנטים, גמלאים ותושבים. תחום ההתנדבות הוא תחום מרכזי בהתנהלות העירונית והוא מושרש כבר בקרב הדור הצעיר, בפרויקט מחויבות אישית בו משתתפים כל תלמידי כיתות י' בבתי הספר, בתעודת בגרות חברתית המזכה את אלה שהמשיכו את ההתנדבות עד כיתה י"ב ואשר מספרם עולה משנה לשנה, במסגרות הנוער השונות וארגוני הנוער, וממשיך במסגרות התנדבות רבות ומגוונות הנוגעות בכל תחומי החיים.

דגש רב מושם גם בחירום, במסגרת זו הוקמה יחידת סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) חלוצה המונה כבר כ – 100 מתנדבים. קשר חם קיים בין ענף התיירות התומך בקהילה המהווה עבורו עורף תומך. קשר הדוק נוסף קיים בין הקהילה לבין בסיסי צה"ל השומרים על האזור, במסגרת זו נרתמים חיילי האזור להתנדב בבתי קשישים ואוכלוסיות חלשות, מפקדים נפגשים עם תלמידים כחלק מעידוד לגיוס משמעותי ועוד. דוגמא ייחודית נוספת להתנדבות באהבה לסביבה היא שתי תנועות נוער ייחודיות לאילת, "שומרי המפרץ" המונה עשרות בני נוער צוללים הדואגים לניקיון המפרץ והוכשרו לתחום זה ותנועת "אילטבע" לשמירה על הסביבה. ואלה הם מקצת מהדוגמאות.

 

כחלק מטיפוח ההתנדבות מוקירה מידי שנה, העירייה בשם תושבי העיר, תודה לכל מאות המתנדבים בטקס "אות למתנדב", במסגרתו מושם זרקור על מתנדבים מצטיינים. כמו כן, מוזמן ללשכת ראש העירייה, כל מצטיין/ת בכל תחום, על מנת להעצים את הצטיינותו כמודל, דוגמא ומופת. אות "קהילה מתנדבת" לעיר אילת כאחת משלוש ערים בכל הארץ, הוא אות תודה והערכה לכל אחת ואחד מהמתנדבים בעיר.

על קבלת האות המוענק על ידי המועצה הלאומית להתנדבות בישראל, משרד הרווחה והשירותים החברתיים ומרכז השלטון המקומי ובחסות כנסת ישראל, התבשר ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי לפני כחודש מיו"ר מרכז השלטון המקומי – חיים ביבס, שציין במכתבו לראש העירייה: "קבלת אות קהילה מתנדבת, מסמל את הצבת הנתינה והסיוע לזולת בקדמת סדרי העדיפויות והעשייה העירונית ומעיד על החשיבות שהנך, כמי שמשמש כראשה וממוביליה, מייחס לנושא ההתנדבות ועל תרומתך להישגיה של הרשות בתחום זה" עוד הוסיף ביבס: "אני מצדיע לפועלך ומשוכנע שפעילותך תימשך ותעמיק תוך שתשמש כהשראה להמשך העשייה ההתנדבותית בכל אחד מיישובי הארץ".

תגובות

להשאיר תגובה