פלדאבירון : כשיצירתיות מבריקה מתחברת לערכים 2019

טכנולוגיה חדישה,רימוני אימונים עבור כוחות בטחון כוחות אבטחה. תוספי תזונה וקרמים המיוצרים מאצות הגדלות בתוך מעבדות בשיא הטכנולוגיה העולמית . יזמות בתחום הקנאביס הרפואי ברחבי העולם, הפיכת זבל לאנרגיה והשבת אנרגיה מפלסטיק. הפרויקטים והמוצרים שאותם מייצגת חברת פלדאבירון הישראלית משלבים יצירתיות, חדשנות וחשיבה חברתית , אשר השפעתם היא מקומית וגלובלית.

אנו שומעים מדי פעם על המצאה ישראלית כלשהי, או על סטארטאפ ישראלי שמעוררים עניין. אולם לרוב מדובר בתחומים טכנולוגים שאינם נוגעים לרוב האנשים או משנים את חייהם.

מנגד, למוצרים והפרויקטים שמאגדת תחתיה חברת פלדאבירון יש פוטנציאל ויכולת להשפיע לטובה, לשפר את איכות החיים ולשנות את הסביבה לא רק כאן בישראל אלא גם בחלקים נרחבים בעולם, כגון הודו, ארצות הברית, אפריקה ואירופה.

פלדאבירון (Peledaviron )  נותנת שירותי ניהול, יזמות ופרויקטים בארץ ובחו”ל  בנושאי חקלאות, בטחון ובטחון פנים ומתמחה בתיאום וחיבור בין חברות בזירה הבינלאומית.

תא”ל במיל’ אבי פלד שהיה מח”ט בגולני, ראש משלחת משרד הבטחון בהודו וראש חטיבת קשרי החוץ של צה"ל הוא המנכ”ל ,הבעלים והמוח שמאחורי פלדאבירון. פלדאבירון היא חברת ניהול ויזמות שמאגדת תחתיה מספר חברות ופרויקטים שכל אחד מהם הוא עולם מרתק שמהווה ערך אמיתי:

PUREMAGICS– חברה המתמחה בגידול אצות לייצור אסטקסנטין שהינו הנוגד חמצן החזק ביותר שקיים בטבע. אסטקסנטין תורם רבות לבריאות המוח, השלד, לחץ הדם, סכרת, לוכד את הרדיקלים החופשיים ותורם למניעת סרטן. החברה פועלת להקמת חווה ראשונה במושב יד רמב"ם הכוללת מפעל, מעבדות, חדרים נקיים, חדרי גידול ומשטחי חוץ לגידול בשקיות פלסטיק גדולות. במקביל פועלת החברה להקמה חווה דומה באחת ממדינות הודו והסכם שכזה כבר נחתם עם ממשלת אוטארקנד שבהודו. פרט לייצור חומר הגלם, החברה פועלת במספר מישורים לייצור תוספי תזונה מוצרי קוסמטיקה בשילובים שונים תוך שיתוף פעולה בישראל ובזירה הבינלאומית.

בימים אלה, החברה פועלת בשיתוף פעולה עם חברה לגידול קנאביס רפואי בישראל על מנת לשתף פעולה בהקמה של חווה ומפעל בהודו ובתאילנד. הרעיון לשלב בין אסטקסנטין לקנאביס רפואי הינו בעל פוטנציאל טיפולי עצום וההיבט הכלכלי בהתאם. "אנחנו עובדים על שיווק בהודו, ארה"ב, קנדה ובטוחים שיהפכו למוצרים ברמה גבוהה הנרכשים בכל רחבי העולם", אומר פלד.

גל טל נכסים והשקעות בע"מ– חברת היסעים ונדל"ן הפועלת מעל 40 שנה. חברה אשר הוקמה על ידי אליהו חדד ז"ל ( אבא של רונית אישתו של פלד) ומפעילה עשרות כלים בשירות משרד הבטחון וצה"ל. רב הכלים פועלים תחת יחדות צה"ל בכוננות, באימונים ובפעילות בטחון שוטפת. החברה בוחנת התרחבות לתחום האזרחי ותחומי תובלה נוספים. לחברה נכסים רבים הכוללים שטחים, דירות, חנויות, מכון רישוי ועוד. בתחום זה פועלים לקנייה, מכירה, השכרה כחלק אינטגרלי מפעילותה השוטפת של החברה. פלד מציין שהשילוב בין פעילות כלל החברות הוא השילוב המועדף עליו משום שכך ניתן לשלוט בתהליכים כולם ולמקסם את היתרונות והרווחים.

שובל השבה ומחזור–  חברה המתמחה בהפיכת פסולת פלסטיק לאנרגיה בשילוב עם חברת "נשר". המיזם נמצא כעת בשלבי הקמה מתקדמים להקמת מפעל לגריסת הפלסטיק והפיכתו לחומר שניתן להשתמש בו כחומרי בעירה לכבשני חברת "נשר" לייצור המלט. הכוונה לתרום רבות לנושא איכות הסביבה בכך שתקטן מאוד הכמות הנדרשת להטמנה ובמקביל ניתן יהיה להשיבו לאנרגיה ולהקטין את השימוש בחומרי בעירה מזהמים יותר.

בשלב ראשון הכוונה היא להגדיל את כמות הפלסטיק חומ"ס הניתנת לקליטה במפעל ובשלבים הבאים לקלוט חומרים מסוכנים נוספים בהתאם לדרישת השוק.

פלדאבירון מושקעת גם בפרויקטים מעניינים בארץ ובחו”ל ומובילה כעת פרויקטים בהודו ובארצות אירופה במספר תחומים מרכזיים. האחד הוא הקמת מפעל להפיכת זבל לאנרגיה דרך טכנולוגית פירוליזה: התכה בחום גבוה . הרעיון הוא לתת מענה למספר תחומים, במקום להטמין את הזבל בכל מיני אתרים ולפגוע בסביבה אפשר להפיק ממנו גז, חשמל או נפט וכך ‘להרוויח’ פעמיים.

“זה טוב לאיכות הסביבה. מה שקורה עד עכשיו הוא שמפעלים שורפים את הזבל, בשריפה אתה מאבד חלק גדול מהגז כי הוא הופך לעשן וגם מזהם מאוד מאוד את הסביבה. בטכנולוגית פירוליזה מתיכים את הזבל במקום סגור בחום של מעל 900 מעלות, כולו הופך לאנרגיה במקום להתבזבז על עשן וגם מרוויחים מכך שמונעים זיהום סביבתי”, מסביר פלד.

פרויקטים נוספים של החברה נוגעים לחקלאות ולמוצרים הקשורים לביטחון ורפואה ישראלית בחו”ל. בהתייחס לניסיונו הצבאי של פלד, המוח הישראלי והיצירתיות של חברת פלדאבירון, לא יהיה זה מפתיע שבקרוב נשמע בחדשות על המצאה או פיתוח ישראלים שמשפעים על העולם כולו.

תגובות

להשאיר תגובה