תרבות בעיר שלא נחה

מאות תושבי אילת מילאו את אולם WOW ונהנו מההצגה "סוס אחד נכנס לבר", דרמה קומית עטורת שבחים על פי ספרו של דויד גרוסמן, בכיכובו ובימויו של השחקן הענק – דרור קרן. ההצגה שהוצעה בעלות מסובסדת על ידי עיריית אילת נמכרה עד אפס מקום. ההצגה האורחת מבית תיאטרון הקאמרי פתחה את עונת הסתיו, בה מבטיחים בתיאטרון אלעד יצירות פורצות דרך, כגון: הצגה מתגלגלת תחת כיפת השמיים, הצגה בעיניים מכוסות – לראשונה בישראל, אירוע פואטרי סלאם, מופעי אימפרוביזציה והצגות אורחות שיוצגו על שפת הים.

 

אחרי ההצלחה המסחררת של "ירמה לאור ירח" – ההפקה הראשונה של התיאטרון האילתי שחוגגת השבוע 80 הצגות, בה התיאטרון יוצא אל המדבר, ממשיכים בתיאטרון אלעד לפרוץ את גבולות היצירה ומעלים עיבוד ייחודי וחדשני ל"הזקן והים". ההצגה היא קונצרט תיאטרלי בעיניים מכוסות, בה שחקנים, זמרים ומוסיקה חיה מקיפים את הצופים מכל עבר וסוחפים אותם בעזרת הדמיון אל תוך עולמו של הזקן, באחת היצירות הגדולות ביותר של המאה ה20. עונת הסתיו תכלול גם אירוע פואטרי סלאם – ערב הטחת שירה מדוברת בהפקת תיאטרון אלעד, בחוף הדקל. "תיאטרון רפרטוארי" – קומדיה פרועה, מקורית וסוחפת, בריף הדולפינים. תיאטרון פלייבק – מופע אימפרוביזציה סוחף, מצחיק ומרגש, שכולו מבוסס על סיפורים הקהל, שמומחזים על ידי שחקני תיאטרון אלעד, בליווי מוסיקה חיה.

 

לצד הצלחת סדרת המנויים, ומאות תושבי אילת והערבה הנהנים מתיאטרון מקומי משובח, הביא תיאטרון אלעד, כבוד גדול לעיר אילת ולחבל אילות, כשגרף השנה שלושה פרסים בפסטיבל חיפה להצגות ילדים לשנת 2017, עם הצגת הילדים "מעבר להרים", ועם ההכרה הרשמית של משרד התרבות והספורט. הכרה זו תוביל את חברי התיאטרון להמשיך ולממש את החזון, ובכללו המשך יצירה מחוץ לקופסא, פנייה לתיירות כולל תרגום ההצגות לשפות שונות, שיתופי פעולה בינלאומיים, הקמת כפר אמנים, שיהווה מרכז הכשרה בינלאומי לפרפורמרים והמשך בניית בית לתיאטרון. בינתיים מובטחת לתושבי אילת והערבה הנאה צרופה מתיאטרון משובח שזוכה כאמור לפרסים גם בפסטיבלי הצגות ארציים.

תגובות

להשאיר תגובה