יוקצו שטחי חוף נוספים

אחר שחרור רצועת חוף בת 500 מטרים משטח קצא"א, שהיתה סגורה משך 50 שנים, תשחרר גם חברת חשמל שטחים נוספים לטובת הציבור, גם כן בעידוד שר האוצר – משה כחלון. בעקבות הסיכום בין שר האוצר – משה כחלון לבין יו"ר חברת חשמל – האלוף במיל' יפתח רון-טל, התקיים לאחרונה סיור לבחינת סטטוס שטחי חברת החשמל בעיר אילת.

שר האוצר, משה כחלון"בקיץ האחרון פתחנו לאחר עשרות שנים את חוף קצא"א לטובת ציבור המתרחצים באילת. התחייבנו שנמשיך לפנות חופים ושטחים נוספים וכך אנחנו עושים. נפעל בכל הכח בכדי שהחוף ייפתח כבר בעונת הרחצה הבאה".

במהלך הסיור בו השתתפו יו"ר חברת חשמל ובכירי החברה ביחד עם ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי והנהלת העירייה, נבחן סטטוס שטחי חברת החשמל, בתוכם אתר תחנת הכוח הישנה ואתר בית המשאבות השוכן על חופה של העיר, במטרה לאפשר ולקדם את פיתוחם לטובת הציבור ורווחתו.

בתום המפגש, אמר רון-טל, כי חברת החשמל, כחברה ממשלתית בעלת אחריות תאגידית, מחויבת בין היתר לדאוג לרווחת הציבור בכלל, וכך גם בעיר אילת. לחברת החשמל, הדגיש רון-טל, יש אינטרס לשמר ולספר את מורשת חברת החשמל ולפיכך, אתר בית המשאבות יעבור תהליך שימור, בשיתוף פעולה של חברת החשמל ועיריית אילת, כמתקן בעל משמעות היסטורית לחברה ולעיר, ויבחנו האפשרויות  לפתיחת קטע החוף לשימוש הציבור במסגרת הסדר הנכסים של החברה .

עוד סוכם, כי עיריית אילת תציע מספר חלופות לשימוש זמני בשטח, בתאום עם חברת החשמל, שיבחנו מול הגורמים הרלוונטיים. עוד הוחלט בהסכמת הצדדים, כי יוקם צוות פעולה משותף לחברת החשמל והעירייה, שיסכמו את פרטי התכנית ויביאו לאישור הנהלת החברה והעירייה. השינויים כאמור, כפופים לאישור והחרגה של המדינה במסגרת הסדר הנכסים הכולל של חברת החשמל ולאישור הגורמים הרלוונטיים.

ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי ברך את שר האוצר ויו״ר חב׳ החשמל על הבנתם את הצרכים הציבוריים באילת ואמר: "סיכום חשוב זה מהווה פריצת דרך בשחרור שטחים, שעמדו בשיממונם עשרות שנים".

תגובות

להשאיר תגובה