החלטה בריאותית

גם בתשע"ח, אילת לוקחת החלטה בריאה. לצד קידום אורח חיים בריא כבר מגני הילדים ובתי הספר, הכשרת מנהיגי בריאות במקומות עבודה, פעילות ספורט תחת כיפת השמיים והצטרפות לרשת ערים בריאות, יזמה ועדת הבריאות העירונית בראשות חברת מועצת העיר – עו"ד סימה נמיר, בשיתוף התכנית העירונית – "אילת, ים של בריאות", סרגל בריאות המזכיר לעובדים, לבצע בכל שעה פעולה אחת לבריאות. הסרגל יחולק ב – 23 מקומות עבודה ברחבי העיר ביניהם בתי מלון, בנקים, מתנ"סים ועוד, בהם הוכשרו מנהגי בריאות. השבוע, פקדו ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי וחברת המועצה – עו"ד סימה נמיר את משרדי העירייה וחילקו את הסרגל לעובדים. בנוסף לסרגל זה, התגייס צוות התקשוב בעיריית אילת והפיק פורמט דיגיטלי בדמות הודעה שתופיע, כל שעה על מסכי המחשב של העובדים ותזכיר להם לבצע פעולות בריאות.

סרגל הבריאות מהווה תזכורת לשמירה על הבריאות באופן אקטיבי, לשעות הרבות בהן העובדים נמצאים מול מסכי המחשב. הסרגל מתזכר את העובדים לקום וללכת קצת, לעסות ולמתוח את הצוואר, לשתות מים ולחייך חיוך גדול. "הנחיות אלו נבחרו בקפידה על ידי צוות התכנית בהנחיית הפיזיותרפיסט אמיר צור, אשר לטענתו בזכות הפעולות החוזרות הפשוטות הללו, ניתן למנוע כאבי גב, ראש ורגליים ולהפחית באופן משמעותי את הלחץ והעייפות בעבודה" הסביר ליאור מנצ'ר – רכז תכנית "ים של בריאות".

כזכור, נציגי הארגונים, שסיימו קורס מנהיגי בריאות במקומות עבודה ביוזמה משותפת של ועדת הבריאות העירונית ובהובלה של התכנית העירונית "אילת, ים של בריאות" בשיתוף הכללית, עמותת "מהיום", נעמ"ת והסתדרות העובדים, הפכו למנהיגי בריאות במקום עבודתם. כפועל יוצא מכך, הם הפכו למחוללי שינוי כמנוף כלל עירוני להפיכת אילת לעיר בריאה. במסגרת תכניות העבודה של הנאמנים אותה הם מיישמים כל אחד במקום עבודתו בחרו נציגי הבריאות בעיריית אילת את "סרגל הבריאות" כמחולל שינוי ראשוני, לצד פעולות בריאות נוספות מהרצאות, סדנאות, ימי ספורט, תזונה, קבוצות ספורט ועוד. בכל מקומות העבודה הוחלט על שינוי אופי הכיבוד בישיבות ממגשי פחמימות ומיצים לאוכל קל ובריא, פירות ומים, בעיריית אילת נוהגים כך כבר שלוש שנים ברציפות.

ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי: "הובלת התכנית העירונית לאורח חיים בריא תייצר איכות חיים ואריכות ימים באיכות טובה יותר". סרגל הבריאות הוא דוגמא קטנה לשינוי גדול לו יזכו העובדים לרווחתם ולבריאותם.

תגובות

להשאיר תגובה