ביקור השגרירה

שגרירת צרפת בישראל – הלן לה גל, ביקרה השבוע באילת ביחד עם קונסול צרפת בישראל – פרנק וורמואלן. את השגרירה והקונסול ליוו ד"ר אבי ברנס – קונסול הכבוד של צרפת באילת ונורה ביטון – האחראית בעירייה לעידוד העלייה. במסגרת הביקור נפגשו השניים עם סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי ועם נציגים מהקהילה הצרפתית באילת.

 בפגישה בין השניים, עדכן סגן ומ"מ ראש העירייה את השגרירה והקונסול בדבר מאפייניה של העיר אילת, ייחודיותה ועל הפרויקטים הגדולים שביצוע, ביניהם שדה התעופה הבינלאומי, הסכם הגג, קריית ספורט בינלאומית, מרכז קונגרסים, מתחם גולף ועוד. עוד עדכן אלי לנקרי את השגרירה בעניין הפרויקטים של עיר חכמה ועל תיירות החורף במסגרתה צפויים להגיע בחורף לאילת כ- 60 טיסות בהשבוע.

 עוד שמחה השגרירה לשמוע על יחסי ערים תאומות בין אילת לאנטיב, שבצרפת הנמשכים כבר מעל 30 שנים. בעניין זה סיפר אלי לנקרי, כי בזכות קשרי ידידות שהתפתחו בשנים האחרונות בין ראשי הערים הורחבו שיתופי הפעולה, בדגש על תיירות ותרבות כולל ביקורים הדדיים של ראשי הערים ומשלחות ציבוריות, חילופי משלחות נוער, שיווק הדדי של שתי הערים בירידי תיירות וקידום הדדי של פסטיבל ג'אז המתקיים באילת ובערים פאריז וקאן שבצרפת. רק בשנה החולפת נחנכה כיכר אנטיב בעיר אילת, במרכזה הוצב מונומנט אומנותי שהוענק לעיר אילת מהעיר אנטיב אותו יצר הפסל ז'אק גארדיולה. לצד חנוכת הכיכר היו נציגי אנטיב, אורחי כבוד בפסטיבל ג'אז בים האדום המתקיים כבר 30 שנים באילת והשתתפו בו גם הרכבים צעירים מהעיר אנטיב.

 עוד כחלק מהידוק היחסים שוחחו השניים לגבי שבוע צרפת שיצוין באילת במסגרת שנת השותפות צרפת ישראל, שתצוין בשנת 2018, על מנת לאפשר לקהילה הצרפתית לשמר ולהציג את תרבותם מניחוחות המטבח הצרפתי, השונסונים, הסרטים, הספרים, השפה והאנשים.

תגובות

להשאיר תגובה