הפנינג מיוחד למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים

כ – 50 משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים נהנו בהפנינג מיוחד ראשון מסוגו באילת, שנערך בשבוע שעבר במתנ"ס שחמון והוקדש כולו למשפחות. לצד צוות המתנ"ס והמרכז הרב תחומי לגיל הרך הובילו את ההפעלות חניכי מועדון "מעגלים" – מועדון חברתי לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים ובני נוער מתנועת "כנפיים של קרמבו", שסייעו למשפחות לקחת חלק ולהרגיש שייכים.

 ההפנינג פרי שיתוף פעולה של האגף לשירותים חברתיים בעירייה המפעיל את המרכז למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, מתנ"ס שחמון והמרכז הרב תחומי לגיל הרך כלל שלל פעילויות ביניהן "משחקים של פעם", עמדות יצירה, עמדת איפור, הפעלות וריקודים, הצגה "סיפורים מתוך השקט", מכירת מזון, הגרלה נושאת פרסים, מגנטים משפחתיים ועוד. "הייתה אוירה תומכת, מקבלת ונעימה" סיכמה בהתרגשות בת אל וקנין עגיב מהאגף לשירותים חברתיים בעירייה וציינה: "ההפנינג המיוחד נתן למשפחות המיוחדות אתנחתא מחיי היומיום ואיפשר אחר צהריים חווייתי ומשמעותי".

 לצד מענים לילדים עם צרכים מיוחדים במעון היום השיקומי "ניצן", בגנים לחינוך מיוחד, בבית ספר "אורים" ובקרוב בבית ספר החדש לחינוך מיוחד מכיתה א' עד גיל 21 ובמסגרות התומכות, נועד המרכז למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים לתת מענה למשפחה. המרכז מהווה חלק ממערך השירותים החברתיים הניתנים למשפחות המתמודדות עם גידול ילד עם צרכים מיוחדים. השירות פועל בגישה קהילתית ומספק מגוון מענים על הרצף שבין תמיכה למעורבות והשפעה בקהילה. במטרה  לחזק  את החוסן המשפחתי, שיפור איכות החיים של משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, יצירת קהילה של משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, השפעה ושינוי עמדות.

 

גם ברשת המתנ"סים, הציבו יעד מתמשך לפיתוח השירותים והתוכניות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים אותרו באמצעות מסגרות החינוך וילדיהם הוזמנו להצטרף לפעילות החוגית ברשת, על פי בחירתם האישית תוך קבלת מלגות מיוחדות.

תגובות

להשאיר תגובה