שלח לי מלאך

חלית? נפצת?, יש מי שמבקר אותך!. פרויקט 'ביקור של מלאך' צובר תאוצה באילת ואתם מוזמנים להצטרף!.

פרוייקט "ביקור מלאך" יצא לדרך באילת בשיתוף מחלקת ביקורי בית של יד שרה ומחלקת התנדבויות במחלקת הרווחה באילת. הפרויקט קורא למתנדבים שיוכלו לבקר אנשים בודדים או מרותקים בית.

לדביר מנהלת הפרויקט בעיר, שוש עשור,  "בארצנו הקטנטונת קיימים המון אנשים בודדים ללא כל קשר למצבם המשפחתי או הבריאותי, אנשים קשישים, חולים ואנשים עם מגבלות שונות המונעים מהם לצאת מהבית ולראות עולם.

"אותם אנשים זקוקים לנו המתנדבים כמו אוויר לנשימה".

הפרויקט מבקש להפיג את בדידותו של האדם בעל הקשיים התפקודיים. לחזק את הצד הבריא שלו. לשפר את איכות חייו ואת תחושת הביטחון העצמי שלו. כמו כן הפרויקט מבקש  ליצור עבורו תעסוקה מהנה ובסיס לקשר קבוע עם מתנדב.

במסגרת פרויקט "ביקור מלאך", מבקר המתנדב את המטופל פעם או פעמיים בשבוע, למשך כשעתיים, לביקור חברתי. המתנדב יכול גם לשלב את הביקור עם הכנת מלאכת יד, שימוש במחשבים או תיעוד סיפור החיים

המלאך שיוצר מלאכים.

את הפרויקט מובילה שוש עשור, תושבת אילת, אשר נפגעה באירוע מוחי קל במהלך נופש בים המלח. אירוע מוחי נוסף התרחש שנתיים לאחר מכן כאשר טיפלה באביה שבעצמו נפגע מאירוע מוחי.

"הרגשתי לא טוב, אבל לא הסכמתי ללכת לבית חולים. לא רציתי להשאיר את אבא שלי לבד. לבסוף חברה לקחה אותי לבית חולים. הועברתי לשיקום אבל זו היתה חוויה שלילית. לאחר שבוע בערך הזמנתי ניידת של 'יד שרה' וחזרתי לאילת לאילת. המשפחה טיפלה בי, הבת שלי מרגלית התפטרה מהעבודה כדי לעזור לי. אבל לאחר חצי שנה קיבלתי שוב אירוע מוחי ורותקתי לכסא גלגלים. כעת כבר הפכתי לנכה, ומאז אני בכסא גלגלים. לכאורה החיים נעצרו בגיל ארבעים וחמש".

עם זאת עשור סירבה לוותר " באותו שבוע חזרתי להתנדב ב'יד שרה', לימדתי שיעורים פרטיים בביתי, למדתי ספרדית וציור במתנ"ס 'קולייר', הלכתי  לקניות עם הכיסא הממונע, יצאתי עם חברות והתחלתי לחזור לחיים. לאחר כמה שנים החלה לסוע בקביעות למכללת 'בית ברל' שליד כפר סבא, התמחתי בעיצוב גרפי, עריכת וידאו, עיצוב ובניית אתרים ודפי נחיתה".

לצד כל הפעילויות, עשור מתנדבת ב-'סיירת נגישות אילת' -מדריכה בבתי ספר מטעם 'נגישות ישראל', אשר פועלת למען הגברת המודעות  לנגישות בקרב בני נוער. וכמובן, חברה בוועדת נגישות עירונית. כיום עשור מפיקה ומארגנת את 'ביקור מלאך' מטעם יד שרה.

"אם אין לכם זמן או יכולת להגיע, ובכל זאת אתם רוצים לתרום, לאפשר את הפרויקטים, הטיולים, ההדרכות והעשייה של 'ביקור מלאך' אפשר גם בחומרים, בתרומה כספית ובכל שיעלה על הדעת על מנת לסייע לפרויקט. "

להתנדבות ותרומות יש לפנות לשוש עשור בטלפון: 050-5850678. (להשאיר הודעה אם אין מענה".אפשר להשאיר הודעה לשוש בסניף 'יד שרה'- טלפון 08-6371445.

תגובות

להשאיר תגובה