"זה המוקד ? אני שומעת אזעקה, יורים על אילת"

נחום גיטמן, מנהל מוקד המצוקה ביד שרה מספר על נוהל הרגעה והפחתת חרדה. עם נפילת מטח רקטות באילת נרשמו מספר פניות של חששות ומתח גובר – כך מגיבות המוקדניות. לידיעתכם סניף אילת נמצא ברחוב אנפה 1, ת.ד. 2110 אילת 88121 פקס: 08-6340342

מוקד יד שרה

"הלו? זה מוקד יד שרה? אני שומעת אזעקה. יורים על אילת".

כך נשמעה אחת הפניות שהגיעו בימים האחרונים למוקד המצוקה ביד שרה. מקול הפונים עולה חרדה. הם לבד, שומעים "צבע אדום" וזקוקים לקול אנושי מרגיע. הם מוצאים אותו.

מנהל המוקד נחום גיטמן: "בעת ירי כמו הירי על אילת מגיעות פניות רבות אל המוקד. אנחנו שומעים בכי. חרדה. המסר של הצוות במוקד בא לחזק. לעודד. להרגיע".

אם אני מתקשרת אל המוקד הזה אחוזת חרדה ואני לבד בבית. מה אני שומעת בתגובה?

"אנחנו כאן איתך. אנחנו לא מנתקים. אנחנו נשארים על הקו. נעדכן מיד עם תום ההתראות על ירי רקטות אל העיר. אנחנו יודעים לאתר מיד את בני המשפחה. ביקשנו מהילדים שיבואו להיות איתך. את יכולה להיות  בטוחה שאם יקרה חס וחלילה משהו – נזעיק מיד עזרה".

אתם נשארים איתי על הקו?

"כמה שתרצי. לא ננתק. אפשר לדבר על כל מה שאת מרגישה. אנחנו מוכנים להזעיק גם שכנים אם צריך. הקו הזה יישאר פתוח".

הקשר אכן מרגיע. די בידיעה שיש אוזן קשבת בצד השני כדי להפחית מתחים. הצוות מעודד את הפונים לפנות לא רק במקרה שיש צורך חס וחלילה בהחשת צוות חרום רפואי. גם כאשר המנוי חש בדידות. פחד. אי שקט.

גיטמן מדגיש את אופיו של המסר: אל תהססו לפנות. לכן אנחנו כאן.

ולא אחת – הצוות יוצר קשר יזום אל מנויים שלא התקשרו מזה זמן. מייעצים לפנות כדי שנדע שהכל בסדר. מייעצים לבדוק את תקינות המכשיר מדי פעם.

היכן כל הפרטים על השכנים ובני המשפחה שאפשר להזעיק?

"המידע שמור במערך הממוחשב של המוקד. זמין מיד על המסך לצורך פעולה.מבחינתנו חשוב מאד שאדם קרוב למנוי יגיע אליו במצבי חרדה. וטוב שהוא יודע שאנחנו פועלים לשם כך. כל זאת ללא עלויות נוספות. יד שרה מפעילה את המוקד הכי אנושי והכי מתקדם מבחינת הציוד שהוא מפעיל – כולל החיישן שמרגיש אותך, החיישן המתריע על נפילת מנוי גם כשהוא עצמו, הנמצא לבדו בבית, אינו יכול לתקשר ולהסביר את אשר אירע לו".

וכאשר המנוי מתקשה בעברית, בעיקר ברגעי חרדה?

גיטמן: "המוקדנים מדברים עברית ואנגלית ויש לנו ברוב השעות גם דוברי רוסית וצרפתית. ובנוסף לכך כוננים לשפות נוספות – ערבית וספרדית. במידת הצורך ניתן ליצור מיד שיחת ועידה. זמן התגובה של המוקדנית לקריאה הוא שניות ספורות בלבד".

סניף אילתא'-ה' 10:00-12:00
אחה"צ 19:00-21:00
ו' 09:00-11:00
אנפה 1, ת.ד. 2110
אילת 88121
(מרכז מור, קומת כניסה)
טלפון: 08-6371445
פקס: 08-6340342

תגובות

להשאיר תגובה