אילת דורגה מבין הערים הזולות בארץ בתעריפי הארנונה למגורים

היא במקום 9 בדירוג הארצי, כך עולה ממחקר שביצעה חברת CofaceBdi. התעריף הממוצע של ארנונה למגורים בארץ עומד על 47 שקלים למ״ר, בזמן שבאילת עומד התעריף השנתי על 37.10 ₪. תעריף הארנונה הממוצעת לתעשייה עומד על כ-101 שקלים למ״ר לשנה, בעוד שבאילת היא עומדת על 56.40 ₪ בלבד

מעבר לדירוג האמור אישרה מועצת העיר אילת בצו הארנונה לשנת 2017, הוזלה משמעותית בתעריף הארנונה לתעשייה באזור התעשייה שחורת, מתעריף של 27.12 ₪ למ"ר קרקע תפוסה ל – 7.12 ₪, זאת כחלק מעידוד למעבר תעשיה לאזור שחורת הממוקם צפונית לאילת. לצד אלה ראוי לציין, כי מזה מספר שנים שעיריית אילת לא העלתה את תעריף הארנונה, למעט זה הקבוע בחוק ההסדרים.

אלי לנקרי – סגן וממלא מקום ראש העירייה ציין, כי לצד העובדה, שתושבי אילת משלמים מיסי ארנונה מהנמוכים בארץ, שומרת עיריית אילת על איתנות פיננסית וכלכלית מהגבוהות בארץ. כך בדירוג הרשויות המקומיות של חברת "דן אנד ברדסטריט" לשנת 2016 מוקמה העיר אילת במקום ה – 7 בארץ, מבין הערים הבינוניות עם עלייה של מקום אחד לעומת 2015. הדירוג בחן בין היתר פרמטרים כמו הכנסות הרשות – תקציב רגיל, שיעור הגרעון בתקציב הרגיל, יחס גביית הארנונה העומד באילת על 94%, דירוג סוציואקונומי במסגרתו עלתה העיר אילת מאשכול 5 לאשכול 6, דבר המעיד על שיפור ברמה הכלכלית חברתית בעיר אילת.

לא פחות חשוב לציין את הדירוג הגבוה עליו שומרת העירייה כבר מספר שנים ברצף, AA3 באג"ח (אגרות חוב) זאת בהתאם לחברת דירוג האשראי "מידרוג". המשמעות היא שהתחייבויות העירייה המדורגות כך הן מאיכות גבוהה וכרוכות בסיכון נמוך מאד.

זהו ביטוי חשוב נוסף לחוסנה של העירייה. לצד תעריפי הארנונה המוזלים, דורגה העיר אילת בין חמש הערים הידידותיות ביותר לעסקים קטנים ובינוניים. בסקר שבוצע, נבדקו שלושה מדדים: שביעות רצון של העסקים מהתנהלות הרשות, נגישות המידע וקלות השימוש לעסקים באתר האינטרנט של הרשות, סבסוד ארנונה (יחס תעריף הארנונה לעסקים מול ארנונה למגורים). "אנחנו עושים הכול על מנת להקל על התושבים. זו מדיניות מוצהרת שלנו. כך בשמירה על הפטור ממע"מ, כך בהשבת הטבת המס לתושבי העיר ולגמלאי העיר, וכך גם בשמירה על ארנונה נמוכה מאד ומהנמוכות בארץ. זה חלק מהרצון שלנו להגדיל את ההכנסה הפנויה של תושבי העיר ולשפר גם בכך את איכות החיים שלהם" ציין לנקרי.

דרוג הארנונה של חברת CofaceBdi מבוסס על עיבוד פרסומי הלמ"ס ומתייחס לנתונים העדכניים ביותר שפורסמו באתר המתייחסים לשנת 2015. החישוב נעשה על פי חלוקת חיוב ארנונה של הסקטור (באלפי ש"ח) בשטח (אלפי מ"ר) המשויך ברשות לאותו סקטור (מגורים, מסחר ושירותים ותעשייה). מדובר בנתונים שנתיים למ"ר.

תגובות

להשאיר תגובה