בבית ספר רבין מנציחים וזוכרים את הנופלים

כשבוע ימים לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה והטרור, מקבלת ספריית בית הספר, מעמד של קדושה והופכת לחדר הנצחה וזיכרון לחללי צה"ל בוגרי בית הספר שנפלו על משמרתם ואלה הם: סמל ראשון כפיר אוחיון ז"ל, נפל ביום (17.4.2004), סמל אדרון עמר ז"ל- נפל ביום (11.5.2004), טוראי שלו חזן ז"ל נפל (27.12.15).

אדרון עמר ז"ל

לצד בית יד לבנים המוצב באגף החדש של מרכז המוסיקה, שאת קירותיו מעטרות תמונות של בני ובנות אילת שנפלו ומערכת הנצחה – "גלעד לזכרם" הכוללת עמדת הנצחה ממוחשבת וכן אתר הנצחה באינטרנט, פועל בית ספר התיכון ע"ש "רבין" בניהולה של שמחה הראל, להנציח מידי שנה את בוגרי בית הספר שנפלו. כשבוע ימים לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה והטרור, מקבלת ספריית בית הספר, מעמד של קדושה והופכת לחדר הנצחה וזיכרון לחללי צה"ל בוגרי בית הספר שנפלו על משמרתם ואלה הם: סמל ראשון כפיר אוחיון ז"ל, נפל ביום כ"ו בניסן תשס"ד (17.4.2004), סמל אדרון עמר ז"ל- נפל ביום כ' באייר תשס"ד (11.5.2004), טוראי שלו חזן ז"ל- נפל ביום ט"ו בטבת תשע"ו (27.12.15).

בספרייה מוצגות כתבות, חפצים אישיים, סיפורים ותמונות של החיילים, סרטונים, עמדות מחשב לפעילויות התלמידים, ספרים, יומנים לכתיבה למשפחות השכולות, מסך ומקרן המציגים את סיפורי חייהם של הנופלים ועוד. במהלך כל השבוע לומדים כל תלמידי בית הספר להכיר, לזכור ולכבד את סיפור נפילתם של החיילים בוגרי בית הספר.

 

בשבוע החולף, פקדו משפחות החללים את חדר הזיכרון וההנצחה וניהלו רב שיח עם התלמידים על ערכי הגיוס לצה"ל בחברה צבאית ולאומית וגם על דרכי ההתמודדות עם אובדן ושכול ודרכי הנצחה של כל משפחה. גם ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי ביקר בשבוע שעבר בחדר ההנצחה וברך על הפעולה המסייעת להעמיק בקרב בני הדור הצעיר באילת את ההיכרות וההזדהות עם בני העיר, שנפלו במאבק על בטחונה ועצמאותה של מדינת ישראל ובפעולות איבה, להתוודע מקרוב לסיפור חייהם ולהנחיל את מורשתם לדורות הבאים.

תגובות

להשאיר תגובה