חג הספר האילתי

עם פתיחת חג הספר העברי המצוין השבוע ברחבי הארץ, לבשה הספרייה העירונית כמידי שנה חג. מאות מתושבי אילת פקדו במוצאי שבת האחרונה (10.6) את אירוע הפתיחה וממשיכים לפקוד מידי יום את הספרייה וליהנות משלל האירועים הכוללים הצגות חינם ותיאטרון סיפור לילדים מידי יום

לצד יריד מכירת ספרים במחירים מיוחדים, שחלק מהרווחים מופנה לטובת רכישת ספרים לספריה ומלגות לסטודנטים, ניתנה גם השנה במה לכותבים אילתים המציגים, חותמים ומוכרים את ספריהם ביריד. באירוע הפתיחה הציגו יוצרים וסופרים אילתים את ספרי ביכוריהם: יפעת בלוקה וספרה "אדיר עולה לכיתה א'", ירון כהן וספרו "שמש אחרונה", סיוון דודאי וספרה "שושו הכריש", נועה ואן ברג סילם וספרה "גלוביבול" (ספר עם דיסק) ודב מלב וספרו "נגיעות".

גם השנה, מתקיימת פעילות שבוע הספר בספריה העירונית בשיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט, סטימצקי ומועדון רוטרי. חג הספר העברי כולל מגוון אירועי חוויה ותרבות לקהל הצעיר והבוגר כאחד, לצד מכירת ספרים במהלך כל השבוע בספרייה העירונית. "אלפי ספרים יוצעו למכירה במחירים מיוחדים" מציינת שושה דרור – מנהלת הספרייה העירונית ומוסיפה, כי השנה מציעה הספרייה העירונית באמצעות חברת סטימצקי, מספר מבצעים בולטים ומגוונים: מבצע בו רוכשים שני ספרי מבוגרים ב 84.60 ₪ או שלושה ספרי ילדים ונוער באותו המחיר, ומבצע נוסף 20% הנחה על הספרים החדשים וכן מבחר גדול מאוד של משחקים. חלק מהרווחים מופנה לטובת רכישת ספרים חדשים לספריה ולטובת מלגות לסטודנטים.

במהלך כל השבוע, נהנו ילדי אילת מהצגות ותיאטרון סיפור לילדים, מידי יום בשעות 17:00, 18:00 עם תיאטרון "קרן אור", תיאטרון "פלאים" ועדה ים מירסקי , ביניהם: "איילת מטיילת", "טרופותי", "פרח לב הזהב", "רובין הוד", ו"סיפור אהבה בין זוג נעליים". גם המבוגרים, נהנו מידי יום ממפגשי סופרים, ביניהם: הסופרת תמר מור סלע על ספרה רב המכר "ערות" על עולמן המיני והמורכב של נשים. עו"ד איה בן אריה, על "העץ הנדיב" האם הוא באמת נדיב ומה יש לרמב"ם להגיד על זה ?. מופע "חלילי הקסם" עם אמן החלילים איציק לוי. הסופרת שרית חיים כותבת "עוצרת נשימה" על הז'אנר הרומנטי. הסופר וחבר הכנסת לשעבר רן כהן על ספרו "סעיד", סיפור עלייתו המרתק וקליטתו בארץ.

"שבוע הספר" מהווה שיא של פעילות שמקיימת הספרייה העירונית, במהלך כל השנה, על מנת לקרב את תושבי אילת אל הספר" מציינת שושה דרור ומספרת בגאווה, כי הספרייה העירונית ושלוחתה במתנ"ס שחמון, מציעים עשרות אלפי ספרי קריאה לילדים, נוער ומבוגרים במספר שפות, חדרי עיון עשירים ואינטרנט
חינם. "גם השנה אנו צופים רישום משמעותי נוסף לספרייה במהלך שבוע הספר" סיכמה שושה דרור.

תגובות

להשאיר תגובה