הנחשונים של שומרי מפרץ אילת

בהובלה של נופר גטה –רכזת הארגון, הקימו בני הנוער בסוף השבוע האחרון, שולחן הסברה ותלו שלטים עם עובדות על אלמוגים ומידע על דגים נפוצים באילת ומידע עליהם. במהלך הפעילות, הסתובבו לאורך החוף והסבירו לנופשים והצוללים מהו אלמוג, איך אפשר ליהנות מהים בשנירקול וצלילה מבלי לפגוע בטבע. באי החוף ברכו את בני הנוער על הפעילות. בזכות היענות בני הנוער להתנדב גם בימי החופשה, תימשך פעילות זו במהלך כל חופשת הקיץ לצד פעולות פיקוח, אכיפה והסברה שמבצעת העירייה.

 

מזה למעלה מעשור פועלת באילת קבוצת "שומרי המפרץ" מיסודה של עמותת הסביבה האילתית, "מדבר וים" המונה כ – 50 חניכים ובוגרים מכיתות ט'-י"ב. החל משנת הלימודים תשע"ח, תהפוך קבוצת שומרי מפרץ אילת למסגרת נוער רשמית ותצטרף לשורה של עשרות תנועות ומסגרות נוער הפועלות תחת אגף הנוער ברשת המתנ"סים. המעבר לפעילות תחת רשת המתנ"סים, תאפשר להרחיב את מספר החניכים, שנותר ללא שינוי כבר מספר שנים והן את היקף פעילותה המבורכת והמשמעותית, ובעיקר ליהנות מהמעטפת המקצועית שנותנת רשת המתנ"סים לכ – 20 תנועות וארגוני נוער, ביניהם: מועצת נוער עירונית, מרכז נוער בראשית: "נוער אילת אומר לא לסמים ולאלכוהול", מרכז נוער קולייר, היחידה לקידום נוער, תכנית נט"ע, מרכז הנוער והמוסיקה ווליום, מד"צים שחמון, תנועת הנוער בני עקיבא, תנועת הנוער "המחנות העולים", מד"צים יעלים, נוער 360 יעלים, תנועת הנוער צופים, תוכנית יוניסטרים, "אילטבע" ונוער דילר.

 

לצד גיוס של בני נוער למסגרת הרשמית של "שומרי מפרץ אילת", שיתבצע מיד עם תחילת שנת הלימודים תשע"ח, הנחה ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, כי עם פתיחתו של החוף האקולוגי ברצועת החוף שעברה לעירייה מחברת קצא"א, תפעל מסגרת הנוער במקום. עוד ציין ראש העירייה, כי עם מיסודה של התנועה, ימשיך לפעול להפוך אותה לתנועה ארצית, כאשר העיר אילת תהיה מודל לשאר ערי החוף בארץ.

תגובות

להשאיר תגובה