ילדי אילת פתחו חלון לים התיכון

שבוע חגיגות אילת לציון 68 שנים לשחרורה, נפתח בבוקר זמר. 2,500 ילדי אילת מכל בתי הספר שרו בבוקר זמר ייחודי המתקיים זו השנה התשיעית. הבוקר שהתקיים השנה ברחבת אתר אום רשרש למרגלות מפרץ הים האדום, יוחד השנה לשירים ים תיכוניים

ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, מי שיזם את בוקר הזמר והפך אותו לאחד המפעלים החשובים במערכת החינוך באילת: "בוקר הזמר המרגש כל פעם מחדש הוא דרכנו להנחיל לילדים את האהבה לשירה העברית המבטאת את יופייה של ארצנו, את נופיה, תרבותה ואנשיה והמשקפת את העושר התרבותי מוזיקלי של עמנו". ד"ר דרורי גניאל: "שירי הים התיכון הם שירים שמאחדים צפון ודרום, מזרח ומערב, חדש וישן שירי חול ושירי קודש בשירת רבים של כל שבטי ישראל".

מירי קופיטו – מנהלת אגף החינוך בעירייה שמובילה את הפרויקט מראשיתו ומנחה את האירוע מידי שנה, ציינה: "בבוקר זמר, פתחנו חלון לים התיכון, שדרכו הצצתם לתמונות נוספות באלבום השירה הישראלי. הקשבתם לאגדת שלום שבזי וישבתם תחת צל עץ תמר, ומול כותל המזרח וכינור דוד הרגיש כל אחד מכם חופשי ומאושר. שרתם לירושלים בירתנו, המציינת יובל לשחרורה, את לנר ולבשמים וגם את שני שושנים- והכל מתובל בלא מעט סלסולים. צוות המורים למוסיקה בליווי אמור עמוסי, ליוו את תהליך הלמידה, הפגישו אתכם עם הסיפורים שמאחורי השירים ועם אוצר המילים העבריות. שירים אלה תוסיפו לתרמילכם, המתמלא משנה לשנה, תרמיל שהינו ערש תרבות השירה הישראלית".

בוקר הזמר נפתח השנה בשירתה המרגשת של המקהלה העירונית- "צלילי מדבר" בניצוחה של אמור עמוסי. עוד במסגרת בוקר הזמר העניק ראש העירייה תעודת הוקרה והערכה לשמוליק לוי, שהוביל את בוקר זמר מראשיתו במשך שבע שנים, במהלכן, שר עם התלמידים בבתי הספר ועל הבמה והחדיר להם את האהבה לשירה, כי היא חלק ממנו ועושה לו תמיד שמח בלב.

ההרכב המוסיקלי שליווה את השירה: אודי טרן- המנהל המוסיקלי של בוקר זמר ועל הקלידים, אמיר חיים, אמור עמוסי וענבל בן חיים על השירה, יואב מזרחי – גיטרה בס, דובי חורש – תופים, יורי פשצ'וק- חצוצרה, אבי בכרליה- בוזוקי. צוות המורים למוסיקה: טלי בר, אירנה פשצ'וק, עינת לוי, רותם סרי, אופיר ברקוביץ, אינסה, לורי ואוסנת פרידמן. את האירוע הפיקו גם השנה מטעם אגף החינוך במינהל שח"ק, מירל'ה הראל ומירב אפק.

 

בוקר הזמר, כחלק מעידוד לשירה בצוותא והכרת הזמר העברי מתקיים כאמור, זו השנה התשיעית. בכל שנה נבחר נושא מרכזי או יוצר ונבחרים כ- 20 שירים פרי יצירתו, אותם לומדים הילדים לשיר, בהנחיית המורות למוסיקה בבתי הספר. בשנים עברו שרו התלמידים משירי נעמי שמר, שירי הלהקות הצבאיות כתפילה לשחרורו של גלעד שליט, "שירים שעשו עליה", משיריו של היוצר חתן פרס ישראל – אהוד מנור ז"ל, שיריו של יהורם גאון שאף כיבד בנוכחותו ושר את שיריו ביחד עם הילדים, שירי אהבה לארץ ישראל על רקע מבצע "צוק איתן", שיריו של עוזי חיטמן ז"ל, שהיה מהיוצרים הבולטים של הזמר העברי והשנה כאמור, פתחו הילדים חלון לים התיכון.

 

תגובות

להשאיר תגובה