ביטוח שאף מכונה או רובוט לא יכולים להשיג

אריה נאור

סוכן הביטוח הוותיק אריה נאור לא מתרגש מהביטוחים הישירים וממוקדני הביטוח הטלפוניים שנפוצים בשנים האחרונות. בראיון חשוב הוא מסביר למה קשר אישי ואמון שנבנה במשך שנים יכול להפוך לגלגל הצלחה של ממש, על מה נאבקים כרגע סוכני הביטוח ואיך זה יכול לעזור לתקציב ולארנק שלך

אני פוגש את אריה נאור ,סוכן ביטוח כבר למעלה משלושים שנה, בבית קפה ירושלמי ותיק, כשאני מבחין בו אני מיד מבין, מדוע לעולם לא יחליפו המוקדים הטלפוניים והביטוחים הישירים את הסוכן האמיתי בשר ודם: המימיקה, חתך הדיבור והמבט משדרים שיש לי כתובת אנושית וזהו ההבדל בין סוכן ביטוח לבין אלגוריתם שמכין לך פוליסה.

"ברגע הקובע" מסביר לי נאור את מה שאולי רבים מפספסים כשהם מנסים לחסוך כמה שקלים "כשקשה לך אנחנו נהיה איתך ושום מוקדן טלפוני לא יוכל לפצות על קשר אינטימי והכרות אישית" אבל יש עוד דבר שהוא אולי יותר חשוב "היה לנו עכשיו מקרה של חבר במשרד שחטף אירוע מוחי. בחור צעיר בן 35 ותאמין לי שללא הביטוחים, משפחתו לא הייתה מחזיקה מעמד חודש" נאור מציין דבר מעניין שהכרות אישית בעצם יכולה מאוד להשתלם "בוא נודה" הוא מסביר "החוק היבש לא עונה על כל המקרים והקריטריונים, ישנם דברים שניתן לפרש לכאן ולכאן ובדיוק בתחום האפור הזה נכנס לפעולה סוכן הביטוח שמרגיש מחויבות אישית ללקוח שלו וזה קורה לי לא אחת".

נאור בן 62, איש הציונות הדתית, נשוי ואב לארבעה וסבא לנכד. הוא גם ירושלמי שורשי ומאחוריו היסטוריה של חמישה דורות בירושלים. הוא יליד רחביה  וכעת מתגורר בגבעה הצרפתית. לעולם הביטוח הגיע דרך חבר של הוריו "הייתי בגיל 24 אחרי צבא ותוך כדי לימודים ואז זכיתי להכיר את התחום   והתאהבתי". לא עבר זמן רב ואריה נאור יחד עם שותפו אלי מרציאנו הקימו את 'אשכולות ביטוח' כיום שלושים וחמש שנים לאחר מכן הסוכנות מעסיקה כחמישה עשר עובדים ומפעילה כשלושים סוכני משנה הפרושים בכל הארץ העובדים באמצעותה, היא פעילה בתחומי הביטוח הכללי כגון: רכב, דירות ועסקים וכן מתמחה בתחום הבריאות, פנסיה, אובדן כושר עבודה וסיעוד. "בין לקוחותינו" מתגאה נאור, "נמצאים מוסדות חינוך, מתנסים, מפעלי היי טק וכמובן לקוחות פרטיים". הסוכנות שלו עובדת בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח המובילות בישראל

מהו 'האני מאמין' של החברה ?

"אנחנו דוגלים באמינות, שקיפות ונאמנות ללקוח" אומר לי בבטחה אריה נאור ומסביר שהשקפת העולם שלו "רואה את הלקוח במרכז. אנחנו דוגלים בגישה ההוליסטית – לעטוף את הלקוח בכל היבטי ענף הביטוח כדי שלא לחשוף אותו לאירועים בהם ימצא עצמו לא מכוסה. אנחנו למעשה תופרים לו חליפת ביטוח משתלמת לפי מדתו".  הידע, הניסיון והאמינות הביאו את נאור לחברות במועצה הארצית בלשכת סוכני הביטוח: "דרך המועצה הארצית" הוא מפרט "אנחנו מובילים את הלשכה בה חברים 4000 איש ומתווים את דרך פעולתה מול הגורמים הרלבנטיים ורגולטוריים".

הדבר שעומד בראש מעייניה של הלשכה  כיום הוא להיות רלבנטית ועדכנית "זה לא סוד שהגורמים מסוימים מנסים לדחוק את סוכני הביטוח החוצה וזה עתה תפקידה של הלשכה וכל חבר בה להוכיח את נחיצותנו ואת הערך המוסף של סוכן אישי".

'אשכולות ביטוח' מסביר לי אריה נאור מעורבת בקהילה ואף מעודדת תרומה לגופים ציבוריים "אנחנו תומכים במתנסים אותם אנחנו מבטחים ומשמשים כספונסרים לקבוצות ספורט מקומיות .בחגים למשל אנחנו מעניקים עזרה כספית לתושבי השכונות באמצעות אותם מתנסים". בין לקוחותיו של אריה נאור ו'אשכולות ביטוח' ניתן למנות חברי כנסת, שרים ואף מפורסמים למיניהם "הגישה הניהולית שלי ושל שותפי היא להעניק חופש וביזור סמכויות לעובדים. כך העובדים שלנו רוכשים את אמוננו ופועלים בגישת 'ראש גדול".

מי שיציץ באתר החברה יראה כי החברה משקיעה בצוות העובדים שלה והיא עורכת השתלמויות, הדרכות, ימי עיון וגיבוש "יש לנו אפילו נסיעה מסורתית לחו"ל פעם בשנה" מתגאה אריה נאור לכן זה לא היה מפתיע לשמוע איך ממוצע תקופת העסקה בסוכנות עומד על 20 שנה לסוכן. נאור גם גאה לספר לי כיצד עבר המשרד לסביבת עבודה ירוקה ללא נייר וכיצד הקבוצה צומחת גם בעזרתה של טכנולוגיה עדכנית "חברי הקבוצה מחוברים בניהם בעזרת תוכנת ניהול המשרד כך שזה מאפשר הפרייה הדדית ועדכונים". "קבוצת 'אשכולות ביטוח' מסביר לי אריה נאור "צומחת מדי שנה הן במספר הסוכנים והן במחזורי הפעילות לכן יש לנו יציבות כלכלית גדולה".

ומה בעתיד ?

"אנחנו מגדלים דור צעיר של סוכנים צעירים בתחילת דרכם בתחום ומלווים אותם בתחום המקצועי והניהולי לצד הסוכנים הותיקים והאיכותיים שלנו".

http://www.myagents.co.il/eshkolot-ins/Pages/HomePage.aspx

תגובות

להשאיר תגובה