בית החינוך

בתחילת שנת הלימודים תשע"ט פתח את שעריו בית מיוחד לחינוך, שנבנה בפינת הרחובות ארגמן וחטיבת הנגב, בהשקעה חסרת תקדים של 28 מיליון ₪. בית ספר "אורים" לחינוך מיוחד, קלט אליו השנה 105 תלמידים שמחים ונרגשים ונחנך השבוע (ד') בהתרגשות גדולה ולקול תרועת שופר ושירת התלמידים.

בית הספר, בניהולו של תומר גולדפרב, ושתי סגניותיו – לילך סינוואני ואסתר גולומבק, מונה 80 אנשי צוות חינוכי וטיפולי, שכל אחת ואחד מהם הוא אדם מיוחד עם נשמה חינוכית יתרה. בבית הספר ילמדו 105 תלמידים מאילת והערבה בגילאי 6-21, באשכולות נפרדים הן מבחינת גיל התלמידים והן מבחינת הלקות; אשכולות תקשורת, מוגבלות שכלית התפתחותית והפרעות התנהגות, והכל בסטנדרטים חינוכיים, פדגוגיים וטיפוליים גבוהים, תוך שאיפה להתאמה מיטבית לצרכים ולחדשנות פורצת דרך כי מגיע להם את הטוב ביותר!

ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי שפעל וליווה את בניית בית הספר עוד משלב הרעיון לפני 8 שנים, ברך את כל השותפים, את הצוות החינוכי, את ההורים ואחרונים חביבים את התלמידים ואמר בהתרגשות גדולה: "זו הגשמת חלום! זכות גדולה נפלה בחלקינו, לשמח את הילדים המיוחדים ואת משפחותיהם". מירי קופיטו – מנהלת אגף החינוך בעירייה שליוותה את הבניה מרמת התכנון ועד להצטיידות ברכה גם היא את כל השותפים, ביניהם משרד החינוך, ביטוח לאומי, קרן שלם, עמותת עמ"י, מינהל הנדסה שהוביל את התכנון, חכ"א שליוותה את הבנייה באמצעות הקבלן ס.נופי ויחידות העירייה ואמרה: "עצם בניית מבנה זה מהמסד ועד הטפחות תוך יצירת סביבה חדשנית המאפשרת חיים של איכות ומימוש עצמי, ועצם ההחלטה להציב בית מיוחד זה בלבה ובמרכזה של העיר, מלמד כי אוכלוסיית התלמידים עם הצרכים המיוחדים הוא בלבה הפועם של כלל הקהילה האילתית.

במהלך השנה האחרונה התכנסה ועדת היגוי מיוחדת באגף החינוך, בראשותה של מנהלת אגף החינוך, לתכנון נראות פנים בית הספר. הוועדה דנה בעיצוב מרחבי בית הספר, בחירת הצטיידות חדשנית, ריהוט ייחודי ומתקני חצרות ביה"ס. מאחר ובבית מיוחד זה מותאמת תכנית לימודים אישית לכל תלמיד ותלמידה, נעשתה חשיבה מדוקדקת על כל פרט ופרט על מנת להתאים את סביבת הלמידה להפעלת התכנית האישית של כל תלמיד. חשיבה ממנוף נשיאה חשמלי לבעלי המוגבלות הפיסית ועד לכדור הספוג הטיפולי הקטן ביותר, מצבע הווילון והשולחן ועד לנדנדה מרגיעה ומערסלת ועמוד הבועות האינטראקטיבי. ועדה נוספת שעסקה גם היא בהרחבת המענים בבית הספר היא ועדה ייחודית לטיפול באוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בראשה עומד סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי. הוועדה מלווה את התחום ופועלת כל העת להרחיב את המענים לאוכלוסייה המיוחדת מבניית המרכז החדש להתפתחות הילד, בניית מעון היום השיקומי "ניצן", מרכז תעסוקה "מיוחד" ועוד שירותים ייחודיים באמצעות האגף לשירותים חברתיים ואגף החינוך במינהל שח"ק.

יום הלימודים ב"אורים" החדש מציע חווית למידה שלמה ומותאמת, חוויה כזו שתאפשר התקדמות אישית, בהתאם לצרכים ויכולות כל תלמיד. הבית המיוחד והחדש שנבנה עבורם מציע להם מרחבי לימוד וטיפול רבים ומגוונים: חדרי טיפול באומנות, מוסיקה, תנועה, ריפוי בעיסוק, קלינאי תקשורת לצד  מרחבי סדנאות בישול, אפיה, אומנויות טכניות, תכשיטנות, ספרות ואומנות כללית. מתוך תפיסה הוליסטית טיפולית מתקיימים בביה"ס שעורי טיפול בבע"ח, פוטותרפיה, גינון טיפולי בישול טיפולי ואף יוגה מוסיקה וטאג רוגבי. עוד שואף צוות "אורים" לקדם ולשלב את תלמידי בית הספר כבוגרים עצמאיים בקהילה. לצד שילוב בעבודה עומל בית הספר לפיתוח זירות תעסוקתיות עתידיות בלימודי תכנות אפליקציות ובישול ברמת 10 יחידות בגרות.

בנוסף לכל זאת יפעלו חדר IADL (חדר לפיתוח כישורי חיים כהכנה לחיים עצמאיים), חדר סנוזלן (חדר גרייה רב חושי) עם מכשור משוכלל, חדר חושך, חדר פיזיותרפיה ובו מכשיר הפעלה אינטראקטיבי לפיתוח מיומנויות מוטוריות, חדר כושר ועוד כל אלה בסטנדרטים גבוהים ומתקדמים. עוד באשכול של התלמידים בעלי המוגבלות הפיסית הותקנו מנופי נשיאה חשמליים חדישים הן בכיתות והן בחדרי הטיפול, השירותים והמקלחות, להרמת ונשיאת התלמידים.

לצד אלה, בבית הספר ארבע חצרות לפעילות הפגתית עם מתקני משחקים מותאמים לצרכים של כל אשכול, אולם רב תכליתי ומגרש פתוח.

גם הכיתות צוידו כמובן בריהוט מותאם ומתכוונן, כולל יחידות למידה לעבודה אישית פרטנית והכל בצבעים שקטים המשרים אווירה נינוחה ורגועה. הושם דגש על למידה – הוראה בהתאמה למאה 21. כל הכיתות מתוקשבות ובאשכולות מש"ה ותקשורת בהן התלמידים משתמשים באייפדים יותקנו מערכות חדשניות, המאפשרות חיבור של האייפדים האישיים שנרכשו לתלמידים ולמורים למערכת ההקרנה והגלישה.

"חלום בנייתו של "בית מיוחד לחינוך- אורים" קרם עור וגידים והפך למציאות מרגשת, מציאות שהעלתה חיוך של אושר על פניהם של התלמידים, עת ראו לראשונה את בית ספרם החדש. חיוך זה שווה הכל!!!" סיכמה מירי קופיטו בהתרגשות וציינה, כי מציאות חדשה ומרגשת זו תאפשר לכל תלמיד ללמוד ולהתפתח בסביבה הכי מתקדמת שיש, כי כבר אמרנו שמגיע להם את הטוב ביותר.

 

תגובות

להשאיר תגובה