הנגרים של בית הספר

כחלק מלמידה חדשנית, תועלתית ואחרת לעיצוב מקיים של המרחב הבית ספרי ולקידום תהליכי חינוך סביבתי, יזמה המחלקה לחינוך ועיצוב סביבתי בעירייה קורס נגרות, שנפתח לראשונה בבית ספר "ימין הרצוג" בהדרכתו של איציק טופיקאן, אמן אילתי המתמחה בשימוש חוזר בעץ

הרעיון בבסיס היוזמה הוא להעניק לתלמידים כלים לעצב את סביבתם בעצמם.
כחלק ממהלך נרחב לעצב את מרחבי הלמידה בבית הספר ומתוך חיבור משמעותי של מנהל בית הספר – הרב יצחק קליין, לנושא הקיימות, נפתח כאמור קורס מעשי מיוחד לתלמידי כיתות ח' בבית הספר "ימין הרצוג". קורס הנגרות ממשיך ומוביל את הקו החינוכי של למידה מבוססת פרויקט ובו נקבע, כי התוצר הסופי יהיה טיפול בלוחות הישנים שנמצאים בשכבה שבקומה הראשונה בבית הספר. במסגרת הקורס למדו הילדים על חומר הגלם – העץ.

מקורות העץ על סוגיו, כיצד מטפלים בעץ, מה ניתן לעשות איתו וכיצד עובדים עם עץ בשימוש חוזר. בחלק השני של כל מפגש התנסו הילדים בתכנון, ליטוש, צביעה, שימוש בכלים ועיצוב המרחב על פי צרכים חינוכיים. בכל שיעור אף עשו התלמידים עבודה קטנה לביתם על פי הנחיותיו של איציק המדריך.
"בית הספר והתלמידים שיתפו פעולה בצורה בלתי רגילה, גילו עניין ויוזמה ורצון להעמיק בנושא ואנו שמחים להוביל עשייה עמלנית לטובת פרויקטים בבית הספר. רק כך נוכל להמשיך ולחבר את התלמידים לסביבתם הקרובה ולהוביל שמירה על המרחב הבית ספרי והעירוני" אמרה רונה שפירא – מנהלת המחלקה לחינוך ועיצוב סביבתי בעירייה.

תגובות

להשאיר תגובה