השקיעו: סטרטאפים מדהימים שיצרו נשות אילת

10 נשים הצטרפו לתכנית הייחודית שקידם האב אילת בשיתוף המשרד לקידום מעמד האישה בעירייה ותכנית נוספת לסטודנטים בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון. התכנית כללה כ 15 מפגשים, בהם זכו הנשים להיכרות עם תעשיית ההייטק ובעיקר לליווי צמוד של מנטורים, במטרה להבשיל את הרעיון הראשוני עמו הגיעו. בסיומה של התכנית הוצגו כאמור חמישה סטאטראפים הנותנים פתרונות בתחומי מיחזור פסולת, תיירות בינלאומית, מסחר אלקטרוני בתחום האופנה, והורות. "מילת המפתח אצל כל הנשים היתה ההזדמנות. התרגשנו כולנו לראות את הנשים שהגיעו עם אפס ניסיון בתעשייה, מגלגלות רעיון ומבשילות אותו לכדי מוצר" ציין אור חביב מנהל האב אילת והוסיף, כי בפיץ' דיי,

היום בו מוצגים הסטארטאפים, הציגו הנשים את המיזמים במצגות מקצועיות על פי הסטנדרטים של התעשייה, דבר שלא מובן מאליו, שכן הן אינן מגיעות מהתחום. "המשקיעים והשופטים ישבו מרותקים אל מול הסטארטאפיסטיות החדשות של אילת" ציין חביב והוסיף, כי משלב האקסלרציה (הזנקה) ימשיכו הנשים לשלב האינקובציה במסגרתו מפתחים את המוצר, בונים את הטכנולוגיה, מגייסים כספים ומקימים חברה. גם בשלב זה יזכו הנשים לליווי צמוד עם המנטורים שמציע ההאב בכל התחומים.

ההאב הממוקם בפארק התעשייה אמת"ל ומופעל על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) בע"מ, מהווה מרחב עסקי מודרני המציע סביבת עבודה משותפת, קהילת יזמים תומכת, הדרכה וליווי. השותפה העיקרית ליוזמה ולהקמת ההאב היא חברת EilatTech לפיתוח עסקי מבית "צ'מפיון קפיטל", בבעלות אריאל בנטוב ועודד הראל.

החברה שמיקמה את משרדיה בקומה השנייה של ההאב היא חלק מקבוצה בינלאומית מהטובות בתחומה, שבסיסה בארה״ב ואשר שמה לעצמה את פיתוח היזמות העסקית והטכנולוגית באילת בסדר עדיפות עליון. לשם כך גייסה החברה קרנות וגופים פיננסיים בינלאומיים, מנטורים ואנשי שיווק מהטובים בתחומם, במטרה לסייע להצלחת ההאב והיזמים האילתיים, משלב הרעיון העסקי דרך פיתוחו והבאתו למצב של עסק פעיל ואף להנפקה או מכירה.

כך נבנה האב אילת במודל ייחודי המשלב מתחם עבודה מעוצב, אקסלרטור (תכנית האצה וליווי למיזמים בתחילת דרכם) ומרכז לפיתוח עסקי הכולל מנטורים המלווים את הסטארטאפים ואף מציע ליווי להשקעה כספית. בהאב ניתנת הדרכה פרטנית כיצד להפוך את הרעיון למיזם עד הצגתו למשקיע על ידי עזרה בבניית תוכנית שיווק, תוכנית עסקית, מודל או אב טיפוס.

כאמור, כיום פועלים בהאב כ-90 סטארטאפים בתחומים רבים כגון: ערים חכמות, ביוטכנולוגיה, תשלומים דיגיטליים, טכנולוגיות תיירות, בריאות, ספורט ועוד. בין הסטארטאפים הצומחים בהאב אילת ניתן למצוא מיזמים כגון: TIPAY סטארטאפ תשלומים דיגיטליים, שמטרתו לפשט את תהליך מתן הטיפ גם ללקוח וגם לנותן השירות. TOASTPREDICTשמפתח טכנולוגיות בינה מלאכותית לשיפור חיי החברה שלנו. BLDמיזם לקידום תעשיית הבניה אל עתיד דיגיטלי ויעיל.

SHARED COURTמיזם שמובילים אותו בני נוער אילתים שעתידו לסייע לנו לנהל את כול המרחבים הציבוריים בעיר חכמה. כדוגמה לאקוסיסטם המתפתח של הסטארטאפים בעיר אילת, ניתן לראות לצד האב אילת, שני סטארטאפים אילתים בשלבים מתקדמים TRACKNET וכן IATAS המפתחים טכנולוגיות ייחודיות ופורצים לשווקים חדשים בעולם.

תגובות

להשאיר תגובה