חברת פסגה – ללמוד להצליח לקחת מה שמגיע לך

אלי ברדוגו מבעלי סוכונת פסגה,  עד לסיפורים של אנשים חולים, נכים או פשוט בעלי זכאות מסיבות שונות, שמגיע להם החזרי מס או קצבאות בסכומים משמעותיים של עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים, אבל הם לא פועלים להשיג את מה שמגיע להם."כל השנים אתה משלם למדינה, וכשמגיע לך אז תלמד לקחת !אנשים מפחדים שאם  יגישו בקשה להחזר מס יבואו לתחקר אותם. תניחו  לחרדות, פנו  אלינו ואנחנו נעזור להוציא את מה שמגיע לכם"

חברת פסגה מכינה את לקוחותיה לוועדות במוסדות השונים, שולחת אותם לבדיקות מתאימות ובעצם נותנת להם ליווי מלא, הדרכה ותמיכה לאורך כל הדרך. ברדוגו , נהרייני בן 43   עבד במשך שנים כמנהל צוות בסוכנויות ביטוח שונות, עד שב-2012 קיבל הצעה מניר ישר להצטרף אליו כשותף חלקי בחברת פסגה ולבנות לה מערך שיווק. "קפצתי על ההצעה בשמחה, זה אתגר אותי להשיג לאנשים את מה שמגיע להם מהמדינה. מהכרות של שנים עם ניר ידעתי שהוא אדם נדיר, טוב התורם לסובבים לו משהו שקשה אפילו להגדיר.

"בנינו מחלקת שיווק שנותנת שירות טוב ללקוחות ועוזרת להם להשיג את מה שמגיע להם מהמדינה, אם זה קצבת נכויות מהמוסד לביטוח לאומי, קצבת ניידות פטורים ממס עבור אנשים חולים שלא אמורים לשלם מס, השגת תג חניה לנכה החזרי מס לשכירים ועוד דברים משמעותיים שאנשים לא מודעים להם תמיד, כמו הורים לילדים עם לקויות למידה שמגיע להם החזרי מס משמעותיים".

אני מניחה שהטוב הזה בכל זאת עולה כסף.

"אנחנו גובים עמלות, מן הסתם גם אנחנו צריכים להרוויח אבל נותנים לאנשים דברים שאין להם  והם לא יודעים להשיג לבד. אנשים נבהלים מול ביורוקרטיה יש להם חרדות ממוסדות כמו ביטוח לאומי.  יש לי סיפור מדהים על לקוח שחתם אתנו הסכם לניידות וברגע ששמע שהוא צריך ללכת לוועדה במוסד לביטוח לאומי הוא פשוט ביטל את העסקה, אמר שהוא לא מוכן לעבור את ההשפלה לדבריו שמעבירים שם את מבקשי הקצבאות. המוסדות האלו באמת משפילים, אתה נשאל שם  שאלות שגורמים לך להרגיש שקרן, מגיע אדם שבקושי יכול ללכת אבל בביטוח הלאומי חושבים שהוא משחק אותה נכה".

מרגיש שיש פה שליחות מסוימת?

"כן, זו הרגשה נפלאה אם אני יודע שהצלחתי להוציא ללקוח סכום כסף שיעזור לו להשיג חיים טובים יותר, כי גם ככה החיים שלו יותר קשים מחייו של אדם בריא".

כדאי לדעת שמדובר בסכומים ממש משמעותיים. החזרי מס יכולים להיות בסכומים של 800 אלף שקלים, וגם הזכאי לא יצטרך לשלם יותר מס (ניתן לדרוש עד שש שנים לאחור). כשמדובר בקצבאות הסכומים יכולים להיות החזרים חודשיים קבועים של 4,000-5,000 שקלים. "אדם שמרוויח עד 650,000 שקל בשנה יזכה לפטור מכל המס שהוא צריך לשלם , במידה ומגיע לו פטור. זה תלוי בכמה מס הוא משלם ואם הוא שכיר או עצמאי. עם זאת, צריך לזכור שהאדם נדרש לשיעור נכות רפואית של לפחות  89.1 אחוז. יש כאלה שלפני שנים כתבו במסמכים של הביטוח הלאומי שיש להם 50 אחוז אבל מצבם התדרדר, או שהם לא עשו את הבדיקות המתאימות והם אפילו לא יודעים שהיום אחוז נכותם עלה ואולי יכול לזכות אותם בהחזרים".

ברדוגו מבהיר כי הסכומים שציין נשמעים אמנם גבוהים אבל הם נקשרים לאלו שמשלמים מס בסכום גבוה ביחס מתאים למשכורות שלהם. רבים גם יכולים לקבל החזרים של 70,000 -100,000 שקלים, בהחלט סכומים משמעותיים. אם המשכורת ברוטו שלך הייתה 11,000 שקלים ופתאום היא קפצה ל-12,000 שקלים, הנה לך עוד אלף שקלים מדי חודש במשכורת.

"מלא אנשים לא יודעים שמגיע להם זכויות והחזר מס על דברים מסוימים", מבהיר ברדוגו,  "קצבת ניידות למשל זו קצבה שאינה תלויה בשום קצבה אחרת ואדם יכול להיות זכאי לקצבת ניידות וקצבת זקנה במקביל. אנשים הסובלים ממחלות טרשת נפוצה, מחלות נשימה, או הורים לילדים שאלרגים למאכל מסוים כמו בוטנים, גם הם זכאים לקצבאות שערכן נע בין 400 ל-4,000 שקלים, תלוי בגובה אחוזי הנכות. משפחתו של אדם שנפטר ממחלת הסרטן זכאית להחזרי מס עד שש שנים לאחור, במידה ועבד בתקופה זו".

תגובות

להשאיר תגובה