עשור לבוקר הזמר

2,500 ילדי אילת מכיתות ד'-ו' שרו ביחד כמקהלה אחת, לעיר אילת החוגגת 69 שנים לשחרורה ולמדינת ישראל החוגגת 70 שנים לעצמאותה, בבוקר זמר המציין השנה עשור. בוקר הזמר, שהתקיים הבוקר (ד') ברחבת אתר אום רשרש למרגלות מפרץ הים האדום, יוחד השנה לשירי ארץ ישראל היפה.  

 בוקר הזמר המציין כאמור עשור הפך למפעל ייחודי שכולו שירה ורון במסגרתו לומדים ילדי אילת שירת רבים ומעשירים את מאגר השירים הישראלים זאת כחלק מעידוד לשירה בצוותא והכרת הזמר העברי. בכל שנה נבחר נושא מרכזי או יוצר ונבחרים כ- 20 שירים פרי יצירתו, אותם לומדים הילדים לשיר, בהנחיית המורות למוסיקה בבתי הספר. בשנים עברו שרו התלמידים משירי נעמי שמר, שירי הלהקות הצבאיות כתפילה לשחרורו של גלעד שליט, "שירים שעשו עליה", משיריו של היוצר חתן פרס           ישראל – אהוד מנור ז"ל, שיריו של יהורם גאון שאף כיבד בנוכחותו ושר את שיריו ביחד עם הילדים, שירי אהבה לארץ ישראל על רקע מבצע "צוק איתן", שיריו של עוזי חיטמן ז"ל, שהיה מהיוצרים הבולטים של הזמר העברי, משירי הזמר הים תיכוני והשנה כאמור, 70 שנה למדינה – מיטב הלהיטים של כל העשורים.

 בוקר הזמר נפתח השנה בשירתה המרגשת של המקהלה העירונית – "צלילי מדבר" בניצוחה של אמור עמוסי. את השיר "בואי נימלט מן האספלט" שרו הילדים ביחד עם ראש העירייה. ההרכב המוסיקלי שליווה את השירה: אודי טרן – המנהל המוסיקלי של בוקר זמר ועל הקלידים, אמיר חיים, אמור עמוסי וענבל בן חיים על השירה, יואב מזרחי – גיטרה בס, דובי חורש – תופים, יורי    פשצ'וק – חצוצרה, ושרון על הגיטרה. בשיר הסיום – "מחוזקים לעולם" סחף גל ורבורג את כל השרים עם 100 תלמידים שתופפו על קחונים וכלי הקשה. צוות המורים למוסיקה: טלי בר, אירנה פשצ'וק, עינת לוי, רותם סרי, אופיר ברקוביץ, אינסה, כרמית טמקין, דניאלה זנדני, לורי ואוסנת פרידמן. את האירוע הפיקו גם השנה מטעם אגף החינוך במינהל שח"ק, מירלה הראל ומירב אפק.

 ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, מי שיזם את בוקר הזמר והפך אותו לאחד המפעלים החשובים במערכת החינוך באילת אמר: "בוקר הזמר, שהחל כחלום עליו חלמתי שנים ארוכות הפך למציאות קסומה ומרגשת, באמצעותו אנו מנחילים לילדינו בחיבוק גדול את האהבה לשירה העברית המבטאת את יופייה של ארצנו, את נופיה, תרבותה ואנשיה, ואשר משקפת את העושר התרבותי מוזיקלי של עמנו".

 ד"ר דרורי גניאל: "השנה בוקר הזמר היה חגיגת זמר מיוחדת בה כולם חוגגים יום הולדת – 70 למדינתנו מדינת ישראל, 69 לעירנו האהובה ועשור לבוקר זמר. לבוקר זמר זה נבחרו עשרים שירים מכל התקופות, החל בזמנים שלפני קום המדינה, עבור דרך כל  העשורים והאירועים המרכזיים בחיי המדינה וכלה בשירו המופלא של אילן גולדהירש: "שלום לך ארץ נהדרת". אכן נהדרת ארצנו ונפלאה שירת הרבים שלנו לכבודה". 

 מירי קופיטו – מנהלת אגף החינוך בעירייה שמובילה את הפרויקט מראשיתו ומנחה את האירוע מידי שנה, אמרה: "כבר עשור שמקהלת ילדים זו מתכנסת בכל שנה לשירת רבים, לאחר תהליך למידה ממושך בבתי הספר. כבר עשור שהם מוסיפים לתרמילם המתמלא משנה לשנה, עוד ועוד שירים, מילים עבריות, עושר לשוני, הכרות עם יוצרים והסיפורים המרתקים שמאחורי כתיבת השירים. כבר עשור שאנו חוגגים בשירה את חגה של העיר אילת, והשנה מציינים 69 שנים לשחרורה. עוד השנה חגגנו דרך השירים גם שבעים שנה לעצמאותה של מדינת ישראל. כל שיר מסמל תקופה, כל שיר מהווה ציון דרך בחייה של המדינה. אספנו את כולם לאלבום שירה ישראלי, שמוקדש לשבעת עשוריה של ישראל, ארצנו היפה בתבל".  

תגובות

להשאיר תגובה