225 תלמידי כיתות י"ב סיימו השבוע את המסע לפולין, במסגרתו הכירו את העושר הרוחני תרבותי של החיים היהודים בפולין טרם מלחמת העולם השנייה, ועמדו מול גודל השואה שירדה על העם היהודי בדור האחרון. גם השנה, הוקדש המסע לזכרו של ג'קי פריגל ז"ל, תושב ואזרח כבוד של העיר אילת, שהיה שותף פעיל במסעות הנוער לפולין והשאיר אחריו מורשת מפוארת לזיכרון השואה. לזכרו יוקדשו גם המסעות הבאים. גם השנה, כמנהגו בתשע השנים האחרונות, הצטרף אליהם ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, ליווה אותם במהלך כל סוף השבוע, וקידש ביחד איתם את השבת על אדמת פולין.

 225 תלמידים מבתי הספר התיכוניים, "בגין", "גולדווטר", "רבין" ו"ברנקו וייס" ועוד 30 מורים מלווים והורים יצאו למסע שנמשך שבוע ימים. למשלחת התלמידים הצטרפה לראשונה השנה גם קבוצת מבוגרים, 33 מתושבי העיר אילת, שהתנהלה במסלול מקביל. במהלך המסע פקדו התלמידים את שרידי קהילות ישראל בפולין ואת אתרי מחנות ההשמדה שהקימו הנאצים וביקרו בגטו קראקוב, אושוויץ, מחנה ההשמדה מיידנק, טיקוצ'ניק, נוז'אק, גטו לובלין, וארשה – בית הקברות היהודי, בית היתומים של קורצ'אק, אנדרטת רפפורט, מחנה ההשמדה טרבלינקה ועוד. גם השנה קיבלו התלמידים את יומן המסע האישי שמפיק זו השנה השביעית, מועדון רוטרי אילת בשיתוף משפחת מלר. היומן כולל את לוח הזמנים של המסע, פרטים על המקומות בהם ביקרו בני הנוער וכן מקום לכתוב זיכרונות ורשמים מהמסע. 

 מסע המשלחת מסכם למעשה את לימוד נושא השואה, במסגרתו נחשפו התלמידים לנושא בדרכים שונות, כולל סדנאות, ימי עיון, סמינרים, מפגשים עם ניצולים, ימי גיבוש, צפייה בסרטים ועוד. התהליך הלימודי חווייתי שעברו התלמידים מסייע בידם להיות מוכנים להתמודדות בהגיעם למחנות ההשמדה והליכתם בשבילים שהובילו למשרפות.

תגובות

להשאיר תגובה