המצוינים של עתידים באילת

500 תלמידי כיתות ז'-י"ב לוקחים חלק בתכנית "קדם עתידים" הפועלת לקידום חינוך למצוינות מדעית טכנולוגית ולטובת תעודת בגרות איכותית. הם ממשיכים בתכנית "עתידים בצה"ל", ונהנים מליווי חברתי, אקדמי וכלכלי. בשבוע שעבר הגיעו נציגי תכנית "עתידים" לביקור השנתי באילת ונועדו עם ראש העירייה ונציגי החינוך בעיר.

עתידים באילת

בהתאם לנתונים, שהציגו מפקד תכנית "עתידים" בצבא – סא"ל אורן בר, ומנכ"ל עמותת "ידידי עתידים" – זאב חיות לראש העירייה – מאיר יצחק הלוי ולמנהיגות החינוכית באילת בראשות ד"ר דרורי גניאל, כ-500 תלמידים משלושת בתי הספר התיכוניים, לוקחים חלק בתכנית "קדם עתידים" הפועלת בכיתות ז'-י"ב בשיתוף משרד החינוך, ובתכנית "פוסט עתידים" הפועלת לאחר הצבא, בתחומי ההיי טק והשלטון המקומי בישראל. בוגרי התוכנית, משרתים כיום בתפקידים משמעותיים בצה"ל, לומדים בפקולטות יוקרתיות באקדמיה ונמצאים בעמדות מפתח בתעשייה. לצד אלה, ובמסגרת העתודה האקדמית שמפעילה התוכנית, סיימו 24 בוגרים אילתים את לימודיהם ומשרתים כיום בצבא. 43 סטודנטים מהעיר נמצאים בשלבים שונים של לימודיהם. השנה פתחו את לימודיהם בתכנית 10 סטודנטים – "הישג נהדר ומספר שיא לעיר" ציינו נציגי "עתידים" והוסיפו, כי בזכות התכנית חלה עליה דרמתית בלומדים מתמטיקה ב 4-5 יח"ל. הסטודנטים של "עתידים" לומדים בפקולטות להנדסה, רפואה, מדעים, משפטים וכלכלה. הם זוכים,  במהלך לימודיהם, לסיוע אקדמי, חברתי וכלכלי הכולל מענק שכר-לימוד, מלגת קיום, מחשב נייד וחונך אישי. במקביל, הם תורמים לקהילה במגוון עמותות כשעתיים בשבוע, החל מהשנה השנייה ללימודיהם.

ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי: "תכנית "עתידים" היא חלק מאוד משמעותי בתוואי אליו מכוונת העירייה בתחומי תעסוקה בכלל ותעסוקה חכמה בפרט, בתחומי גיוס איכותי לצה"ל ובתחום של עידוד מצוינות ושדרוג מתמיד של הרף הדמוגרפי בעיר". בוגרי התכנית, תושבי העיר אילת, רון זיו, רון שטרן ומאיה פרדימן משמשים כסביוני עתידים – קצינים מלווים ביחד עם בוגרת התכנית הוותיקה יותר, סרן יהל בוימגולד שריכזה עד לא מכבר את התכנית והיום משמשת מנטור מלווה. גם חברי המועצה חן בן אפרים ומתן בארי, שנכחו בדיון, ברכו על הפעילות וחיזקו את העובדה, כי על מנת לעודד תלמידים נוספים להשתלב בתכנית, כדאי להפגיש אותם עם בוגרי התכנית בדגש על בוגרים שכבר מועסקים, זאת על מנת להציג לבני הנוער את האופק התעסוקתי הצפוי בזכות התכנית.

תוכנית "עתידים" שנוסדה בשנת 2000 מלווה מצטיינים מהפריפריה כבר מחטיבת-הביניים ומשלבת אותם בלימודים אקדמיים במגוון של מסלולים. 20,000 בני –נוער, סטודנטים ובוגרים אקדמאים משתייכים כיום לתוכנית "עתידים", מתוכם כאמור כ – 500 מאילת.

תגובות

להשאיר תגובה