סבב אירופה במים פתוחים באילת

עיני עולם השחייה היו נשואות בסוף השבוע האחרון לסבב אירופה במים פתוחים המתקיים זו השנה התשיעית במפרץ אילת. 80 שחיינים מ - 13 מדינות השתתפו במשחים, אשר היוו גם את אליפות ישראל ב - 5 וב - 10 ק"מ. איזו מדינה לקחה את המקומות הראשונים ?

נבחרת הונגריה שהגיעה בהרכב של 26 איש זכתה בשני המקומות הראשונים – לגברים ולנשים. מנהל הנבחרת הודיע, כי אין בכוונתם לוותר גם בשנים הבאות על ההגעה לאילת. בסיום התחרויות העניק ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי את המדליות למנצחים והודיע, כי יעשה הכל להחזרת אליפות העולם, לאחר שבוטלה ב2014 בגלל צוק איתן או את סבב גביע העולם.

אלוף ושיאן העולם ב – 1,500 מטרים – גרגוריו פלטיניירי, בחר באילת לטבילת מים פתוחים ראשונה בחייו. השחיין האיטלקי המוביל בעולם מתכונן להתחרות במשחקים האולימפיים הבאים (טוקיו 2020) במשחה 10 ק"מ, אולם לשחות בים מסתבר זה לא קל כמו בבריכה וכישוריו הספיקו לו למקום הרביעי בלבד.

כאלופי ישראל ב – 10 ק"מ הוכתרו: עדן גירלאונטה בת ה – 17  (סיימה חמישית בסבב האירופאי) ושי טולדנו (סיים שישי בסבב האירופאי). במשחה 5 ק"מ: חיה זבלודוף ושחר רסמן. במשחה זה היתה גם נציגות אילתית של השחייניות אנה גרום ומורגן קולי.

המשחה באילת, נחשב אידיאלי בתנאיו – הים האדום מציע מים צלולים, במידת הטמפרטורה הנכונה, מזג האוויר, היכולת לנווט היטב ומעל לכל התמיכה הבטיחותית שמקבל המשחה מצוותי הארגון של איגוד השחייה , מהשיטור הימי ומצוות ההצלה של חופי אילת.

תגובות

להשאיר תגובה