כחלק מפעולות העירייה לדאוג לאזרחי העיר הוותיקים, נרתמו גם 180 ועדי בניינים ברחבי העיר לסייע באיתור אזרחים ותיקים, בדגש על זיהוי מצוקותיהם. את המידע הם מעבירים למינהלת השכונות הוותיקות הפועלת מול הגורמים הרלוונטיים בעירייה, כדי להעניק מענים בהתאם. ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי ליושבי ראש ועדי הבניינים: "חשוב שנתייחס לכל בניין כמתחם קהילתי קטן שבו אתם משמשים כמנהלי המתחם".

 לצד מטה 70+ שהקימה העירייה לטובת איתור אזרחים ותיקים וצרכיהם, נרתמו כאמור גם ועדי הבניינים ברחבי העיר לסייע באיתור אזרחים ותיקים וצרכיהם, כל אחת ואחד בבניין מגוריו. כל ועדי הבניינים נענו לפניית ראש העירייה, ונרתמו לסייע בעניין. במכתב אליהם כתב ראש העירייה: "המשימה החשובה ביותר בעת הזו היא לקבל מכם עדכון בדבר דיירי הבניין שגילם מעל 65 ולעדכן אותנו באם הם צריכים עזרה מכל סוג שהוא וכמובן בהזדמנות זו לבקש מכם לסייע להם בכל שתוכלו". את העבודה מול ועדי הבניינים מרכזת מינהלת השכונות הוותיקות בעירייה בניהולו של נחום סרי וסגנו דורון מזרחי.

 כידוע בצל משבר הקורונה פועלת העירייה כבר מספר שבועות לדאוג לשלום ובריאות תושבי אילת בדגש על אזרחי העיר הוותיקים. לצד חלוקת סלי מזון ותווים לרכישת מזון לכ – 2,500 משפחות ומנות חמות המחולקות מידי יומיים                  לכ – 700 קשישים, ממקדת העירייה מאמץ בטיפול באוכלוסיית האזרחים הוותיקים. לטובת העניין הקימה העירייה מטה המנוהל על ידי החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) ופועל באמצעות מתנדבים המתקשרים לתושבי העיר בני 70+, שואלים לשלומם, לומדים מהם על הצרכים ודואגים למענים בהתאם, על ידי הפניה לצוותים המקצועיים בעירייה. גם תושבי העיר נקראו לסייע בעניין על ידי מילוי טופס דיגיטלי המופיע בפייסבוק ובאתר העירייה בו הם מעבירים פרטים של אזרח ותיק מגיל 65 ומעלה, בין אם הוא הורה, שכן או מכר. המטרה להרחיב את מאגר הנתונים, להגיע לכל האזרחים הוותיקים בעיר ולדאוג לשלומם ובריאותם.

תגובות

להשאיר תגובה